Jag har sängsällskap!

Red_Chili

Trådstartare
Den här veckan har jag finbesök här hemma - och just nu ligger finbesöket så nära mig att jag kan pussa på honom hur mycket jag vill!
Wahidah är stormförtjust och anser att hon hittat (ytterligare en) pojkvän.
Zala är mycket skeptisk till dotterns val av pojkvän och kommer nog bli glad när hon inser att han snart åker hem igen.

Snapshot_20090714kopiera.jpg


Det är alltså en liten basenji-pojke som är här.
Han är 3½ år och ägs av en vän till mig som är här på besök i veckan.
Idag har vi varit ut på lååångpromenad och sedan badat med hundarna (Wahidah simmade för första gången!). Nu ligger alla hundar helt avslagna här i hemmet och kommer nog sova tills vi ska upp imorgon på nya äventyr.

Jag lovar, bättre bilder kommer fotograferas, men jag var bara "tvungen" att visa hur söt pojk jag fått hem :angel:
 
Sv: Jag har sängsällskap!

Söt!

Men fuskigt att dina hundar blir trötta sådär bara :eek:

Jag har gått en långrunda (2 timmar, mina två hundar och grannens). Fullt ös medvetslös med alla tre som kalvar på grönbete. Sedan ett skyddspass med Mallen och lydnad med den svarta. Efter det asfaltsspår till båda och lydnad med båda.

Är dom trötta? Inte ett jävla dugg... :crazy:
 
Sv: Jag har sängsällskap!

Mina hundar hade blivit jättetrötta av ditt upplägg!

Tills jag hade rört mig ur soffan/datorstolen/annat...
Dom däckar alltid på golvet efter diverse träning eller långpromenader, men är lika ivriga på ny aktivitet så fort jag rör på mig. Så slutkörda är dom aldrig tror jag, inte vad jag kan minnas i alla fall.

Och mina är inte ens brukshundar :D
 
Sv: Jag har sängsällskap!

Jag har gått en långrunda (2 timmar, mina två hundar och grannens). Fullt ös medvetslös med alla tre som kalvar på grönbete. Sedan ett skyddspass med Mallen och lydnad med den svarta. Efter det asfaltsspår till båda och lydnad med båda.
Är dom trötta? Inte ett jävla dugg... :crazy:

Åh, herregud! Jag som ibland inbillar mig att jag ska ha en brukshund, men ibland är det himla bekvämt med en hund som blir trött av en 40 minuters koppelpromenad och lite klickerträning i köket :D

(Dock inte lika kul när man är ute på lydnadsplan och ska försöka åstadkomma något som är över en 5:a i betyg:crazy:)
 
Sv: Jag har sängsällskap!

åååh vilken sötnöt! :love: Och vad fin han är i sitt fästinghalsband! Passar ju alldeles perfekt :)
 
Sv: Jag har sängsällskap!

Söt!

Men fuskigt att dina hundar blir trötta sådär bara :eek:

Jag har gått en långrunda (2 timmar, mina två hundar och grannens). Fullt ös medvetslös med alla tre som kalvar på grönbete. Sedan ett skyddspass med Mallen och lydnad med den svarta. Efter det asfaltsspår till båda och lydnad med båda.

Är dom trötta? Inte ett jävla dugg... :crazy:

Oh my... Jag kan meddela att min unga dam fortfarande är trött och när vi kom hem efter dagens lugna "lång"promenad (1½ timme) så däckade hon - igen. Jag tror inte att hon kommer orka röra sig överdrivet mycket förrän imorgon. Det är jätteskönt :angel:
 
Sv: Jag har sängsällskap!

Mina hundar går alltid och lägger sig efter promenaderna, vare sig det varit 15 min eller fem timmar, men om jag efter en halvtimme går ut i hallen och sätter på mig skorna så är de genast där och beredda att följa med ut igen. Det är lite av deras charm tycker jag, avknappen fungerar alldeles utmärkt när vi kommer in och påknappen betyder att de är med på allt. I detta är både afghanerna och min staff lika, skillnaden är att staffen gärna leker lite inomhus också tex dragkamp eller liknande om tillfälle ges.
 
Sv: Jag har sängsällskap!

Åh vilken vacker pojke! Har två basenji-flickor här hemma som gäääärna skulle ta emot honom med öppna tassar ;)
 
Sv: Jag har sängsällskap!

Hej!
Här kommer basenji-ägarinnan herself. Lägger upp någon söt bild för intresserade av min lille Kito. En hemsida finns också att kika på. :) Skriver åter igen: Om det finns någon aktiv (Med lite träning. Kan vara vad som helst; Freestyle-trix, Agility, whatever) Basenji-människa i Skåne/runt Halmstad får du gärna kontakta mig! :)

DSC_7035-copy3.jpg


Untitled-6.jpg


Untitled-5hjsf.jpg
 
Sv: Jag har sängsällskap!

Så din kille tycker om vatten? :) Våra tjejer kollar på en som om man vore knäpp om man ens antyder att de skulle kunna komma i närheten av vattnet :p
 
Sv: Jag har sängsällskap!

Ja, det kan jag påstå att han gör. : ) Han är inte sån som plaskar i som en Labrador såfort han ser vatten men han är mycket nyfiken och "leker" gärna, på sitt lilla sätt, i och med vattnet. Hans grej är liksom att hämta upp saker ur vattnet som t.ex. pinnar och löv. Han älskar också när det bubblar eller regnar i vattnet, då ska han smälla till det med tassen eller försöka bita det. xD
Haha, men dina tjejer är nog inte så ovanliga när det gäller det! ;D Berätta om dina flickor! Var kommer de ifrån och vad har de för färg?
 
Sv: Jag har sängsällskap!

Haha vad gulligt! Vi har två tikar, en svartvit och en tricolor. Den svartvita är äldst och är en riktig prinsessa, brukar ligga med tassarna i kors, nosen i vädret och inspektera oss när vi går omkring i huset. Hon avskyr vatten så mycket att när det regnar får man hålla ett paraply över henne för att hon överhuvudtaget ska fundera på att kissa :p Hon har nog ärvt prinsessa-genen från sin mamma, hon ville bara dricka rinnande vatten.

Tricoloren är lite...dum :p Hon tittar i taket när man frågar vart kissen är, springer och tittar i fönstret när man knäcker ägg och brukar ha så bråttom när hon springer att hon flyger in i väggarna. Hon är också väldigt snäll, småbarn får göra precis vad de vill med henne. De drar henne i öronen, hänger i svansen, pillar henne i munnen, petar henne i ögonen och hon bara njuuuuuter av uppmärksamheten! :D

Var tvungen att duscha prinsessan, hon hade ofrivilligt geggat ner sej totalt. Hon har fortfarande inte förlåtit mej, går omkring och mer mej mördarblickar. Om blickar kunde döda...
 
Sv: Jag har sängsällskap!

Vi har två Rhodesian ridgeback och den ena, Nike, är världens barnunge. Han vill alltid ha sällskap och på kvällen när man går och lägger sig så hoppar han upp i sängen och klämmer sig in mellan väggen och mig och sen ger han mig en puss och lägger huvudet på min mage. Sen när han vaknar så dröser han en med pussar och går inte ur sängen förrän man själv gör det.

Ska se om jag kan få in en bild:D
lyckades inte men gå in på:

http://limearealive.bilddagboken.se/p/show.html?id=341701457&directlink=1
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Jag har sängsällskap!

Haha! Gud vad jag är glad att Kito inte har sådana "prinsessbehov". xD Fast det skulle väl bli prins-behov då! Haha. Dina basenjis låter dock högst normala. Lika knäppa och galna som alla andra! Jag undrar hur uttrycket "sådan matte, sådan hund" stämmer in då? Läskigt! ;D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 095
Senast: Skjøldur
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 881
Senast: jemeni
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 742
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 113
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp