jag har två frågor

orion_x

Trådstartare
Den ena gäller täcke och den andra hoppsadel. Funderar på att skaffa mig en hoppsadel. Hästen har en dressyrsadel kieffer master som passar. Vad finns det för hoppsadlar som är raka i bommen och som inte har så jättebred kanal. Hästen är fullblodslik och har inte så mycket massa så anläggningsytan på bredden kan inte vara så jättestor.

Måste nog skaffa mig ett nytt vintertäcke med. Behöver ett som då är kanske lite smalare i bogen, eftersom han är ganska nätt byggd, och inte har så mycket massa som ett halvblod.

Sv: jag har två frågor

Om Keiffer ligger bra, varför inte köpa en sådan hoppsadel också?

Älskar min pessoa flatback för hoppning, rider nästan bara fullblod och har haft den på alla jag ridit, både egna och andras. Ligger bra på de flesta (fulblod).

det tror jag. brukar vara så! :) men annars kanske albion el pessoa kan passa också. och passier!

Täcken: Horseware Rambo/Rhino är kanon!! www.henrikssonsridsport.se
Annars gillar jag Macprotäckena från Börjes, dock finns nog inte det vintertäcket jag hade kvar i katalogen.

Har ett fullblod som går med Passier dressyr och Kieffer hopp (båda utprovade). Skall dock sälja hoppsadeln och köpa billigare begagnat. Var hos utprovare i helgen och trot eller ej, men en Prestige Golden Star låg som en smäck. Så ibland funkar det faktiskt utan för "normerna" av vilka sadlar som BORDE passa på vissa hästar....

Vad gäller täcke så säger jag bara Bucas!

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 929
Senast: Ajda
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 975
Utrustning Hej! Är gammal bukefalisk men länge sedan jag postat en ny tråd... Hur som helst, har nu sålt 2 hoppsadlar och kan med gott samvete...
Svar
13
· Visningar
1 644
Senast: Lutten
·
Utrustning Nu vill jag ha hjälp! Har plöjt igenom både dyrare och billigare varianter på sadlar och hittar ingen som sitter optimalt på denna rygg...
Svar
14
· Visningar
1 448
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka