Jag kämpar på

Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid. Det finns en misstanke om att den medicin jag tar på kvällen gör mig så jävla bombad dagen efter att jag nästan somnar när jag står och räfsar löv vid lunchtid.

Så idag har jag inte tagit den medicinen. Och jag är trött ändå. Jag var förvisso uppe vid 7 i morse för att sotaren skulle komma, men sen somnade jag ändå på soffan när sotaren gått. Alltså, jag får införa förbud mot att lägga mig på soffan. Men ändå känner jag mig redo för sängen trots att klockan inte slagit åtta än. Har dock sovit lite halvkasst senaste två nätterna.

Jag ska dock tvinga mig att vara vaken åtminstone en timme till.

Igår köpte jag en ny väckarklocka. Den är effektiv kan jag lova. Både katten och jag flög upp ur sängen i morse när den ringde. Så den ska ställas på ringning varje dag. Tror att det blir lagom att ställa den på halv åtta.

Sen får jag tvinga mig upp och göra saker. Vare sig jag är trött eller inte. Det är ju inte så att jag saknar saker att göra. Tvärtom. Och jag vet med mig att jag känner tillfredsställelse av att få saker gjorda.

I morgon står det följande på min to-do-lista: ta in ved, ringa fk, binda kransar, söka jobb, plugga till BE, rensa väg till lilla vedboden, laga mat.

Det är klart mer än vad jag brukar göra på en dag. Får se om jag lyckas beta av hela listan. Hoppas på att vara lite piggare i morgon.

Idag har jag i alla fall planterat 7 plantor som levererades barrotade. Satte dem i krukor för jag pallar inte att plantera ut dem nu. Två av dem är heller inte helt invintrade. Så de ska övervintra i farstun. Jag har också börjat binda kransar. Och skurat toaletten. Och gått en promenad. Och duschat.
 

Såg en bild jag inte borde sett.
Okej, så jobbigt! Utmana inte ödet för att slippa vara trött på morgonen. Nu har du kommit på att tröttheten eventuellt beror på medicinen och att sluta ta den är såklart lite tufft, optimala förutsättningar tänker jag är viktigt då☺️
Hoppas du snart känner dig bättre, medicin eller ej!
 
För att behålla ”tryggheten” med att få ta medicinen går det att halvera dosen eller så? Istället för att skippa helt?
 
För att behålla ”tryggheten” med att få ta medicinen går det att halvera dosen eller så? Istället för att skippa helt?
Det går att halvera dosen. Men jag tror inte alls att det hjälper mig. Om jag behöver ta medicinen vill jag kunna ta full dos. Annars kan jag bli sittande med halv dos och inte få effekt.
Fy sjutton vad jobbigt, hoppas medicinen hjälper så du inte fastnar i detta hela natten :heart
Jo, den hjälpte. Lyssnade också på Nothing much happens. Det hjälpte också så till slut somnade jag.
Hoppas du fick sova inatt och att du och katten inte ramlade ur sängen imorse!
Jo, jag har fått sova. Jag ställde larmet igår men glömde slå på den så den ringde aldrig.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här tiden på året är alltid svår. Jag vet inte vad jag ska göra inomhus så många timmar när det är mörkt. När det blir mörkt så...
Svar
10
· Visningar
891
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 079
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
774
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
807

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp