En fantastisk vecka

Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så mycket energi. Men på måndagen kravlade jag mig upp ur gropen och sen har veckan bara tutat på. Har mått helt sinnessjukt bra faktiskt. Nåväl, fick ju en käftsmäll i går kväll när jag fick en panikattack som hette duga, men överlevde den med. Låg i sängen och lyssnade på Nothing much happens medans kroppen skakade våldsamt. Och det fick den väl göra. Efter en tre kvart var det värsta över.

Jag tänker ibland hur lyckligt lottad jag är som ändå har en kropp som fungerar bra. Ja, magen krånglar lite titt och tätt men det är ju inte hela tiden. Under hösten har jag också haft problem med främst vänster axel, men nu är det nästan borta. Är tacksam för det också. I måndags när jag var och hämtade vedklyven så puttade vi först in den en bit i bilen och sen var vi tvungna att lägga ner den. Jag sträckte mig in i bilen från dörren bak, tog tag i vedklyven och drog den tillrätta med ett bestämt ryck. Den är skittung. Killen som hjälpte mig konstaterade att jag var stark. Och jag är tacksam över det också. Att kroppen faktiskt kan göra det jag ber den om. Inom vissa gränser förstås.

Jag har funderat på att börja på gym. Det som håller mig tillbaka är kostnaden. Dels kostar gymkortet och sen kostar även resorna dit och hem. Men vore fint att bygga lite styrka. Att träna hemma kommer tyvärr inte att hända. Jag kommer helt enkelt inte till skott då. Nu går jag ju dagliga promenader i alla fall. Jag har det inskrivet i Todoist, en app jag använder för saker jag ska göra. Och den är en bra hjälp att få saker gjorda har jag märkt. Ibland händer det att jag skriver in en sak jag precis gjort bara för att få nöjet att bocka av den.

Idag har jag inte gjort många knop alls. Jag utökade min promenad en aning bara för att jag inte skulle göra något särskilt sen. Men när jag kom hem så fick jag ändan ur och täckte över mina utemöbler. Jag har också pluggat lite till BE och hängt tvätt. Och så har jag bokfört lite. Sen skurade jag golvet i honungsrummet till hälften i alla fall, så man kan gå där utan att klibba fast i golvet. Jag hoppas att jag kan somna bra i kväll.
 

Här är en till som också skriver upp saker på att göra-listan som jag redan gjort, bara för att kunna stryka av. Det är ju ingen som vet i vilken ordning jag gjorde saken vs skrev upp den på listan!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jätte konstig rubrik jag vet. För någon vecka sedan sa jag upp kontakten med min storebror efter ett jätte bråk via telefon. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 126
Senast: et_flickan
·
  • Artikel
Dagbok Igår hade jag en jobbig kväll av div anledningar. Hade massor att göra men hjärnan löpte amok och med den kom ångesten. Började fundera...
Svar
0
· Visningar
258
Senast: cewe
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 539
Senast: Flixon
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 639
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp