Jag kvävs

Sv: Jag kvävs

Vi flyttade när flickorna var 5 (och innan det så flyttade jag och flickorna in till sambon, då var de i 4 års åldern). Innan det hade vi varit runt och tittat på hus, ibland var de med ibland inte. Och de var väldigt förvirrade. De älskade alla hus där det bodde barn och fanns leksaker. De förstod inte att man flyttar med alla sina saker även fast vi förklarade att det gör man, de kom inte ihåg att de hade tagit med alla sina saker från lägenheten till huset där sambon bodde.
 
Sv: Jag kvävs

Vi är många som har haft en jobbig skoltid.Det betyder inte per automatik att vi är några nollor för det.Verkligen inte.Du behöver stärka dig steg för steg och i pyttesmå steg vad gäller ditt självförtroende o din självkänsla.Du så väl som vi alla är värdefulla individer.Ta aldrig mer skit!Det är bra så!Mvh M
Lyssna gärna på låten:Fait accompli med Tommy Körberg Det betyder att Allting är sagt,allt är gjort o det är slut.
 
Sv: Jag kvävs

Två veckor innan, så han hinner se lite flyttförberedelser, hinner fråga lite (om han vill det) och framförallt så vill jag att vi när vi berättar också kan tala om för honom hur det kommer att se ut.
Låter bra. Följ dina instinkter bara, det blir bra.
 
Sv: Jag kvävs

KL
Suck suck suck. Jag ville ikväll få bekräftat att han fått mitt meddelande m att jag sagt upp elen å gården fr o m 6 oktober, eftersom då har jag flyttat ut. Det föll sig bara så för 4 år sen att jag ordnade elen och därför har den stått i mitt namn. Jag är med i kundkraft och har från 1 september ett nytt elavtal med väldigt bra villkor. De två alternativen var att säga upp det, eller flytta med det, så jag valde att ta med det - vilket han undrade över och jag svarade på.

Då tycker han att jag har "knyckt" avtalet. What? Han anser att han borde få det och att det är orättvist att slumpen föll sig så att det var jag som hamnade som kund och betalningsansvarig på fakturorna. Men hur i hela friden...? Skulle jag då för 4 år sedan haft någon illvillig plan att roffa åt mig ett bra elavtal för att kunna jävlas utifall han några år senare skulle bestämma sig för att dumpa mig? :meh:

Mycket ville jag säga, men jag bantade ner det till att det bara fanns två val - ta med, eller avsluta. Överföra till annan person som inte ens är kund/medlem fanns inte som alternativ. Där och då insåg han nog faktiskt hur korkat hans resonemang var, för han kroknade snabbt och muttrade något om att kolla upp kundkraft för egen räkning.

Kan jag poängtera nog att jag räknar sekunder till flytten?
 
Sv: Jag kvävs

Vi flyttade när flickorna var 5 (och innan det så flyttade jag och flickorna in till sambon, då var de i 4 års åldern). Innan det hade vi varit runt och tittat på hus, ibland var de med ibland inte. Och de var väldigt förvirrade. De älskade alla hus där det bodde barn och fanns leksaker. De förstod inte att man flyttar med alla sina saker även fast vi förklarade att det gör man, de kom inte ihåg att de hade tagit med alla sina saker från lägenheten till huset där sambon bodde.

Vilket stärker min tro på att om vi berättar för tidigt så kommer förvirringen att bli större än om vi tar upp det lite närmare i tiden.
 
Sv: Jag kvävs

Det känns verkligen helt surrealistiskt att läsa din trådstart efter att ha tittat på ovanstående inlägg.

Oj, det har hänt en del...
 
Sv: Jag kvävs

Låter bra. Följ dina instinkter bara, det blir bra.

Ska försöka lita på mina instinkter, men vi har en liten förtroendekris där - eftersom instinkterna inte varnade mig, eller för att jag inte lyssnade på dem tillräckligt i valet av livspartner och pappa till barnen.
 
Sv: Jag kvävs

Det känns verkligen helt surrealistiskt att läsa din trådstart efter att ha tittat på ovanstående inlägg.

Oj, det har hänt en del...

Det har hänt sjukt mycket och jag har lärt mig att det faktiskt kan vara riktigt utvecklande för personligheten att låta sig bli riktigt j-a förbannad ibland.

Sen när ångesten kommer så är jag fortfarande den superblyga 13-åringen som levde efter devisen 'syns jag inte så finns jag inte' vilket helt klart var att föredra framför att synas.
 
Sv: Jag kvävs

Exactemente !
Han är nog för liten för att att in hela flyttgrejen det är abstrakt för en så lite plutt.
Så följ du din magkänsla så kommer det bli bra
 
Sv: Jag kvävs

Alltså du är bara så fantastisk! Mitt i den värsta tiden i ditt liv så är du lugn och behärskad när det verkligen behövs och du gör precis rätt. Jag skickar all energi jag kan till dig genom att tänka på dig varenda dag så att du orkar stå ut. Snart är tiden här då du kan flytta och du slipper att han äter upp så mycket energi för dig och du kan påbörja första dagen på resten av ditt liv.

Många många kramar :)
 
Sv: Jag kvävs

Vill du gissa en gång till? Självklart hade exet inget konkret förslag med sig till familjerätten. De försökte höra med honom om vad han tyckte och ville. Eftersom han inte fick gehör för sitt växelvisa boende, så ville han att vi skulle ha fasta dagar och sen varannan helg. Hur skulle det se ut? undrade vi allihop, men det kunde han inte svara på. Så han fick i uppgift att konkretisera sitt förslag till nästa möte. De undrade hur jag ställde mig till det och jag sa att jag kan inte ställa mig på något sätt innan jag vet hur förslaget ser ut.

Mycket bra!!! Tänkte väl det. Och du skötte dig snyggt som vanligt och gjorde inte jobbet åt honom utan bollade tillbaka: när du har gjort ett förslag kan vi diskutera det. Fining där!
 
Sv: Jag kvävs

KL
Suck suck suck. Jag ville ikväll få bekräftat att han fått mitt meddelande m att jag sagt upp elen å gården fr o m 6 oktober, eftersom då har jag flyttat ut. Det föll sig bara så för 4 år sen att jag ordnade elen och därför har den stått i mitt namn. Jag är med i kundkraft och har från 1 september ett nytt elavtal med väldigt bra villkor. De två alternativen var att säga upp det, eller flytta med det, så jag valde att ta med det - vilket han undrade över och jag svarade på.

Då tycker han att jag har "knyckt" avtalet. What? Han anser att han borde få det och att det är orättvist att slumpen föll sig så att det var jag som hamnade som kund och betalningsansvarig på fakturorna. Men hur i hela friden...? Skulle jag då för 4 år sedan haft någon illvillig plan att roffa åt mig ett bra elavtal för att kunna jävlas utifall han några år senare skulle bestämma sig för att dumpa mig? :meh:

Mycket ville jag säga, men jag bantade ner det till att det bara fanns två val - ta med, eller avsluta. Överföra till annan person som inte ens är kund/medlem fanns inte som alternativ. Där och då insåg han nog faktiskt hur korkat hans resonemang var, för han kroknade snabbt och muttrade något om att kolla upp kundkraft för egen räkning.

Kan jag poängtera nog att jag räknar sekunder till flytten?

Här fick jag en mindre skrattattack. Inget roligt med din situation alls. Men snälla människan (?). Blev han tappat i golvet som barn?

Du har iaf blivit min idol!:bow::bow:
 
Sv: Jag kvävs

KL
Suck suck suck. Jag ville ikväll få bekräftat att han fått mitt meddelande m att jag sagt upp elen å gården fr o m 6 oktober, eftersom då har jag flyttat ut. Det föll sig bara så för 4 år sen att jag ordnade elen och därför har den stått i mitt namn. Jag är med i kundkraft och har från 1 september ett nytt elavtal med väldigt bra villkor. De två alternativen var att säga upp det, eller flytta med det, så jag valde att ta med det - vilket han undrade över och jag svarade på.

Då tycker han att jag har "knyckt" avtalet. What? Han anser att han borde få det och att det är orättvist att slumpen föll sig så att det var jag som hamnade som kund och betalningsansvarig på fakturorna. Men hur i hela friden...? Skulle jag då för 4 år sedan haft någon illvillig plan att roffa åt mig ett bra elavtal för att kunna jävlas utifall han några år senare skulle bestämma sig för att dumpa mig? :meh:

Mycket ville jag säga, men jag bantade ner det till att det bara fanns två val - ta med, eller avsluta. Överföra till annan person som inte ens är kund/medlem fanns inte som alternativ. Där och då insåg han nog faktiskt hur korkat hans resonemang var, för han kroknade snabbt och muttrade något om att kolla upp kundkraft för egen räkning.

Kan jag poängtera nog att jag räknar sekunder till flytten?

Räknar, en sekund två sekunder..........................:)
 
Sv: Jag kvävs

Försök se även dumheter som något positivt. I det här fallet hade jag nog valt vinkeln att han gjort bort sig på ett väldigt tydligt sätt, även inför sig själv. Förhoppningsvis kanske han tänker en extra gång inför nästa "fight" som kanske betyder mer.

Att han tvingas inse att du har rätt är aldrig någon nackdel. För dig :D
 
Sv: Jag kvävs

<snip>
Mycket ville jag säga, men jag bantade ner det till att det bara fanns två val - ta med, eller avsluta. Överföra till annan person som inte ens är kund/medlem fanns inte som alternativ. <snip>

Brilliant!
Forsok halla den linjen sa mycket du kan. Inga "upprorda" svar utan kallt (framforallt kallt) och rakt pa sak. Ju mer du lyckas ta ut dina kanslor, atminstone sa han tror det, desto mer "forsprang" har du och desto djupare graver han gropen for sig sjalv.
Nar jag blev dumpad av mitt ex (med tva barn ocksa) larde jag mig snabbt att om jag var vanlig och forstaende utnyttjades det emot mig ... att kallt bara halla sig till fakta fick dock honom att bli riktigt arg och upprord och darmed ge mig en hel massa fordelar. Inte minst gav det mig massor av tillfallen att fraga, "hur menar du nu?" eller "Kan du forklara det?" och en lang harrang till som gav mig tid att formulera mina egna tankar och svar.
 
Sv: Jag kvävs

Alltså du är bara så fantastisk! Mitt i den värsta tiden i ditt liv så är du lugn och behärskad när det verkligen behövs och du gör precis rätt. Jag skickar all energi jag kan till dig genom att tänka på dig varenda dag så att du orkar stå ut. Snart är tiden här då du kan flytta och du slipper att han äter upp så mycket energi för dig och du kan påbörja första dagen på resten av ditt liv.

Många många kramar :)

Jag hade nog inte klarat det utan din och alla här i trådens hjälp. Ni stöttar när jag håller på att falla, ni peppar, hejar på och kommer med konkreta tips.

Jag är så tacksam till alla er underbara människor som engagerar sig i min livssituation.
 
Sv: Jag kvävs

Här fick jag en mindre skrattattack. Inget roligt med din situation alls. Men snälla människan (?). Blev han tappat i golvet som barn?

Inte helt omöjligt att han blev det...
Skratta på du, det gör mig ingenting. Själv har jag inte kommit så långt att jag orkar skratta åt eländet, men det kanske kommer när jag får distans till galenskaperna.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 049
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 816
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 738
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 530
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp