Jag kvävs

Sv: Jag kvävs

Jag vet också att det är så där svårt.

I TS fall skulle jag, numera, ett antal dyrköpta erfarenheter senare, helt enkelt räkna med att pappan inte finns till hands alls och planera för det.

Medan jag var i en situation lite åt det hållet, var jag så hysterisk över att pappan svek barnet att jag inte kunde agera så, utan snarare var ständig back up, väl vetande att det underlättade pappans felbeteenden.

Alternativet att helt enkelt lämna åt pappan att lösa situationen, är inte realistiskt. Det skulle möjligen funka om det gällde marsvin, förutsatt att de inte lämnades ute att frysa ihjäl på vintern, men funkar inte när det gäller barn.

De som säger "det är bara att" vet dessvärre inte riktigt vad de talar om. Jag har aldrig träffat på någon som varit i situationen och tyckt att det varit "bara att".

Precis! Det ar inte enkelt alls och jag haller med, det ar inget "bara att" nar man star i den situationen. Sjalv skulle jag gora precis likadant igen om jag skulle ga igenom det en gang till.

Jag valde att inte gora nagot "ovasen" alls for att jag inte ville att barnen nagonsin skulle kanna att de inte kunde vara hemma med mig. Skulle jag nagon annanstans sa bokade jag upp en extra barnvakt utifall att pappa inte "kunde" hamta sa att vi alltid hade alternativ och jag meddelade barnen att de skulle antingen vara hos pappa eller hos .....
Jag var alltsa standing "back-up" men den gang vi skulle mala och fragade om vi kunde byta helg eller de kunde ta en extra helg fick jag hora fran gemensamma bekanta och fran barnen att jag utnyttjade honom och att barnen inte "fick" vara hemma, sa det hande aldrig igen.

Jag pratade med aldste sonen i gar och passade pa att fraga vad han mindes fran den tiden ... om han kom ihag nar hans pappa inte "kunde" ha dem och andrade i sista minuten. Han sa att han inte alls kom ihag det sa ... bara att det ofta var jobbigt att aka till pappa och att han hellre var hemma eller hos kompisar och andra barnvakter.
 
Sv: Jag kvävs

Jag tyckte då att han kanske kunde se till att vara med på inskolningen så blir det ju automatiskt mer tid, men det krockar ju som sagt med jobbet.

Jo, att vara förälder tenderar ju att krocka med jobbet :banghead:
TS du sköter verkligen allt snyggt men ibland blir jag så förb.. å dina vägnar och framför allt å dina barns vägnar för att ditt ex är så sanslöst omogen och rent ut sagt dum.
 
Sv: Jag kvävs

jag pratade just nu med sonen och han sa att han mindes bara att det var så skönt att komma hem till mamma och alla kompisar på söndagkväll. Det var inte så att han jublade när han skulle åka till pappa.
Det slutat ju med att pappan flyttade från Sverige ett tag och när han kom hem igen var det till en annan ort så umgänget var 0 i många år (25 år). Numera har de en bra relation men de har ju missat så många år pga pappan
 
Sv: Jag kvävs

Jag hoppas att du får vara med dem heltid om det är vad du vill !
Jag önskar att du orkar att inte ansvara för att de ska ha en relation med pappan. Visst - du ska inte stå i vägen, men det får inte bygga på att du vrider dig som en mask för att den relationen ska funka.
 
Sv: Jag kvävs

Han håller på att manövrera ut sig själv. Det är det kort du kommer att ha på hand. Frågan är hur du vill att framtiden ska se ut. Självklart - i ett drömscenario börjar han ta sitt ansvar. Men om han inte gör det, är du beredd på att han inte spelar någon roll alls i sina barns liv?

Det är lättare att rådda allt själv än att räkna med någon som inte egentligen finns där. Men det vet du redan, för det har du gjort hela vägen hittills.
 
Sv: Jag kvävs

*KL*

Ni får ursäkta att jag svarar så dåligt på det ni skriver, men det verkar som om jag inte får vettig uppkoppling förrän slutet på nästa vecka.

och nu får ni ursäkta svordomarna

MEN DET ÄR VÄL SJÄLVASTE FAAAAAAAN ATT IDIOTFANSKAPET INTE KAN HÅLLA SIG TILL DE ENKLASTE ÖVERENSKOMMELSER! :rage: :rage: :rage: :rage:
JAG BLIR HELT JÄVLA SKOGSTOKIG!

Idag var det dags för umgänge igen. Han hämtade självklart inte direkt vid dagis, eftersom han igår kl 20 meddelade att han hade kontraktsskrivning/överlåtelse på nya huset vid samma tidpunkt. Han hämtade barnen en timme senare och jag har pinat mig igenom dagen utan barn och förberett inför kvällen. Tror ni på fullaste allvar att han lämnar tillbaka barnen som han ska? Jo, bebisen, men sonen hade han tutat i att han skulle åka med honom hem igen och sova där, trots att det inte är enligt överenskommelsen. Han skulle imorgon ha hämtat upp sonen som skulle sova till på söndag, men han tyckte att det var en bra idé att ha sonen två nätter i stället.

Sonen berättade att det behövdes för att han skulle hinna spela ikapp lika många banor på Angry Birds som han har spelat på min Ipad. Surprise - det var inte så svårt att förstå hur det hade gått till. När jag sa till aset att han aldrig får göra om det igen och att han måste hålla sig till vad vi har bestämt och ABSOLUT INTE lova eller bestämma saker över huvudet på mig så sa han att det var sonens idé.

I REST MY CASE. Ska fan säga det nästa gång sonen inte vill åka med pappa att det är självklart att han ska stanna hos mig i stället och sitta i soffan och mysa och spela Angry Birds.

Jag bad mina föräldrar köpa med sig en slägga till nästa besök, men far min lovade att investera i en slaktmask :sneaky:
 
Sv: Jag kvävs

Jag bad mina föräldrar köpa med sig en slägga till nästa besök, men far min lovade att investera i en slaktmask :sneaky:

Du har en mycket sund och hjälpsam pappa! :p

På ett allvarligare plan instämmer jag med många andra tidigare, se till att skriva upp varenda avvikelse han gör från det som är uppgjort. Det är så mycket enklare när de hänger sig själva. Håll dig iskall, det är det som kommer att göra susen på möten odyl. Sedan kan du alltid spy ur dig här!

Skickar massor med pepp, du är en tuffing! :banana:
 
Sv: Jag kvävs

han aldrig får göra om det igen och att han måste hålla sig till vad vi har bestämt och ABSOLUT INTE lova eller bestämma saker över huvudet på mig så sa han att det var sonens idé.

Ska ju bli intressant att se hur helgen fortsätter då, om sonen blir ledsen och vill åka hem t ex. Hoppas du har ordentliga anteckningar om allt som händer så du kan visa på mönstret när ni så småningom (verkar oundvikligt) hamnar i domstolen.
 
Sv: Jag kvävs

Ska ju bli intressant att se hur helgen fortsätter då, om sonen blir ledsen och vill åka hem t ex. Hoppas du har ordentliga anteckningar om allt som händer så du kan visa på mönstret när ni så småningom (verkar oundvikligt) hamnar i domstolen.

Till er båda: allt skrivs upp. Dels ventilerar jag här och tråden sparas, men nu har jag skapat ett dokument som heter umgängesstrul (arbetsnamn tills vidare) med datum och klockslag.

Jag är helt övertygad om att sonen absolut inte får bestämma att han ska åka hem till mig igen. Visserligen bra, eftersom det inte ska ligga som ansvar på honom att någonsin bestämma vart han ska vara, men det måste ju gälla även åt andra hållet. Han har inte ens fyllt 4 år. Det är inte han som bestämmer.

Så - vårt hittills gällande avtal började i måndags. På 5 dagar har han alltså strulat/ändrat 3 av de 3 dagar han skulle ha umgänge. Lovely!
 
Sv: Jag kvävs

Vad skulle hända om du inte var hemma när strulet inträffade? Om du den tiden var bortrest; i jobbet, hos släkt/bekanta eller något? Så du inte fanns tillgänglig som utväg?
 
Sv: Jag kvävs

<snip>
Håll dig iskall, det är det som kommer att göra susen på möten odyl. Sedan kan du alltid spy ur dig här!
<snip>

Instammer!!!

Vad skulle hända om du inte var hemma när strulet inträffade? Om du den tiden var bortrest; i jobbet, hos släkt/bekanta eller något? Så du inte fanns tillgänglig som utväg?

OCH ... jag kanske skulle kolla vem som ringer lite extra infor nasta pappa hamtning och inte svara nar ex-et ringer:sneaky: Och kanske vara borta och inte kunna hamta fran dagis utan att han maste.:cautious:
 
Sv: Jag kvävs

*KL*

Ni får ursäkta att jag svarar så dåligt på det ni skriver, men det verkar som om jag inte får vettig uppkoppling förrän slutet på nästa vecka.

och nu får ni ursäkta svordomarna

MEN DET ÄR VÄL SJÄLVASTE FAAAAAAAN ATT IDIOTFANSKAPET INTE KAN HÅLLA SIG TILL DE ENKLASTE ÖVERENSKOMMELSER! :rage: :rage: :rage: :rage:
JAG BLIR HELT JÄVLA SKOGSTOKIG!

Idag var det dags för umgänge igen. Han hämtade självklart inte direkt vid dagis, eftersom han igår kl 20 meddelade att han hade kontraktsskrivning/överlåtelse på nya huset vid samma tidpunkt. Han hämtade barnen en timme senare och jag har pinat mig igenom dagen utan barn och förberett inför kvällen. Tror ni på fullaste allvar att han lämnar tillbaka barnen som han ska? Jo, bebisen, men sonen hade han tutat i att han skulle åka med honom hem igen och sova där, trots att det inte är enligt överenskommelsen. Han skulle imorgon ha hämtat upp sonen som skulle sova till på söndag, men han tyckte att det var en bra idé att ha sonen två nätter i stället.

Sonen berättade att det behövdes för att han skulle hinna spela ikapp lika många banor på Angry Birds som han har spelat på min Ipad. Surprise - det var inte så svårt att förstå hur det hade gått till. När jag sa till aset att han aldrig får göra om det igen och att han måste hålla sig till vad vi har bestämt och ABSOLUT INTE lova eller bestämma saker över huvudet på mig så sa han att det var sonens idé.

I REST MY CASE. Ska fan säga det nästa gång sonen inte vill åka med pappa att det är självklart att han ska stanna hos mig i stället och sitta i soffan och mysa och spela Angry Birds.

Jag bad mina föräldrar köpa med sig en slägga till nästa besök, men far min lovade att investera i en slaktmask :sneaky:

Jag måste säga att det här inlägget ovan känns så sunt. Att du vräker ur dig frustrationen känns som att det är en väldigt sund säkerhetsventil. Det är ju helt fantastiskt att han kan komma på tanken att manipulera sonen som han gör men på samma gång är det så typiskt att locka med något materiellt. Jag känner så väl igen det ifrån mina barns vistelse hos pappan där särskilt sonen i många år inte åkte till sin pappa utan till sin pappas dator. Det var datorn som var intressant och när han väl fick en bra dator hemma så var det inte längre intressant att åka dit. Datorn hemma omgavs inte heller av lika märkliga regler som hos pappan. (Jag hade det helt enkelt inte så bra förspänt att jag kunde prioritera en 15000-20000 kronors dator till sonen då i början av nittiotalet vilket var vad en vettig speldator kostade då utan jag fick helt enkelt vänta tills de blev billigare i slutet av nittiotalet.)

Jag hoppas verkligen att han inser snart vad han håller på med för överenskommelserna måste ju hållas för allas skull.

Jag tycker att din pappa har en härlig inställning och än en gång vill jag säga att jag är så glad att du vräker ur dig så att du inte går och håller allt inom dig för då går man sönder till slut. Det är på något sätt skönt att du blir arg för då kommer du att orka ställa kraven för både din och för dina barns skull vid nästa möte. Tyvärr är jag inte alls förvånad över hans beteende utan det var ganska väntat att han skulle prioritera som han gör. Jag hoppas för allas skull att han skärper sig men tyvärr så tror jag inte att han gör det. Iallafall inte i brådrasket. Det vore ju bra för alla parter att han faktiskt tog hand om sina barn med jämna mellanrum i doser som du ändå kan acceptera och tycka är okej. För din skull för att du skulle få lite andhämtning för det är tufft med två småbarn och för barnens skull för att de ska få känna sin pappa. Men för att det ska fungera så måste ju han inse att han måste följa det ni har kommit överens om och inte göra som han gör nu.

Tänk vad långt du har kommit ifrån det första förtvivlade inlägget till nu. Du är så fantastisk att jag blir tårögd. Jag hoppas att ni snart känner att ert nya hem verkligen är ert nya hem och att ni ska trivas där.

Med hopp om att överenskommelserna ska följas.

Kramar och pepp i mängder.
 
Sv: Jag kvävs

Vad skulle hända om du inte var hemma när strulet inträffade? Om du den tiden var bortrest; i jobbet, hos släkt/bekanta eller något? Så du inte fanns tillgänglig som utväg?

Tyvärr så tror jag att det blir barnen som blir lidande då. Han kommer inte tänka att oj, jag måste ta mitt ansvar för sådan avancerad tankeverksamhet förekommer inte hos sådana människor. Han kommer köra sitt eget rejs iallafall och barnen kommer stå där och han hämtar dem inte. Det skapar bara otrygga barn och det är ju det sista Ts vill. Ska man se någon fördel så är det att han ändå hör av sig ett litet tag innan och säger att han inte kan för då kan ändå Ts finnas för sina barn och mildra fallet något för dem. Bland det värsta som kan hända ett barn är ju att bli övergiven och känna sig bortglömd och jag vet vad det skapade hos min son när deras pappa hade lovat komma och sedan inte kom. Sonen mådde väldigt dåligt utav det. Han var nästan tre år när pappan började strula och han ville ju så gärna träffa sin pappa då när vi precis hade gått isär och han stod där påklädd och väntade förgäves. Dottern var ju under året så hon förstod ju inte på samma sätt tack och lov. Ofta svarade inte deras pappa i telefonen ens utan han bara inte kom och hörde inte av sig. Sådant skapar sår i en liten barnasjäl. Det hjälpte inte hur många gånger han hade lovat att han skulle komma för han kom inte ändå...
 
Sv: Jag kvävs

Det sätter sina spår även i ett stort barns själ. Min son 25 år gammal blev lovad flera gånger att få träffa pappan men det sket sig varje gång, då såg jag att han blev ledsen. De hade ju inte setts mer än kanske 3-4 ggr på 15 år. Som tur är är han en förlåtande typ så det är ok nu vid 37 och 66 års ålder på son och far.
Som mamma sliter det i hjärtat när man ser sånt.
 
Sv: Jag kvävs

Ja det sätter spår även i ett vuxet barns själ att bli övergiven och/eller sviken också såklart. Jag ser och hör ju min dotters besvikelse när hon beskriver sina samtal med pappan där han inte gör något alls för att intressera sig för henne utan bara pratar på om saker som hon inte har en aning om. Vissa borde helt enkelt aldrig ha blivit föräldrar :(
 
Sv: Jag kvävs

Jag med, jag kikar in här varje dag för att se om det har hänt nåt i tråden.

Hoppas allt är bra med dig och barnen!
 
Sv: Jag kvävs

*KL*

Jag har bytt tråd för fortsättningen. Tyckte inte att namnet passade längre :)

HÄR hittar ni det senaste, men uppdateringarna är något glesare nu.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 806
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 737
Senast: Roheryn
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 707
Senast: Madalitso
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 693
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp