jag orkaaaar inte mer! dessa sadlar...

beauspirit

Trådstartare
hästen har för några veckor sen börjat vägra ta vänster galopp och jag har inte förstått varför. nu har han blivit ännu ihärdigare och vill inte alls (det går alltså inte att få vänster galopp) och det syns att han har ont. höger galopp har blivit lite oren.

så han har fått vila en vecka, skulle se om det gick över, red idag och icke sa nicke.
såg sedan att han var svullen ungefär där manken slutar på vänster sida, och han reagerade när man känner och klämmer efter ( på båda sidor).

så förmodligen så är det sadeln som är boven, och jag har precis sparat i hop pengar, sålt mina gamla som jag haft problem med ( haft flera sadlar/år i 2 år) och provat ut av sadelutprovare och köpt en ny som ska passa.
och så nu det här.

orkar verkligen inte mer! jag har inte dom pengarna heller, köpte denna för 7600 och då hade jag sparat och jobbat ihop, om jag måste sälja denna kommer jag få mkt mindre nu när den är beg och jag kommer inte kunna ha lika många att välja på med mindre pengar.

och jag som precis börjat (innan han fick ont) kunnat träna efter ha ridit barbacka i 1½ månad. SUCK

ska förmodligen till equiterapeut imorgon och till sadelutprovarn och kolla igenom sadeln osv i helgen.

vad ska man ta sig till? tar det här aldrig slut?

:crazy: :(

Sv: jag orkaaaar inte mer! dessa sadlar...

med tanke på din andra tråd så kanske han har sträkt sig ....glöm inte att berätta för den som kommer ut och behandlar honom.m er lilla bravad.:)

Men han blev ju knackig i ryggen för några veckor sedan så det kom inte pang på bara...

Men jag skulle också kolla så han inte sträckt sig eller något!

detta har pågått längre tyvärr, kollade igenom efter dikesbravaden (:P) och han gjorde inte illa sig där som tur var! puh...

ok ...jag har nog missat dina trådar om att det pågått en längre tid. :D hoppas du kommer på problemet :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
869
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 687
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 747

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka