Bukefalos 28 år!

Jag orkar inte...

Du måste nog ändra hela ditt grundtänk. Det lyser så tydligt igenom i dina må-dåligt-trådar. Sedan korrigerar du dig några inlägg ner, och sedan kommer det igen i nästa inlägg.

DU har ansvar för hur DU mår och DINA val. Du har valt att ta på dig mycket privat. Du tycker du har valt fel jobb. Gör andra val. Det är enkelt men inte lätt. Du måste börja ta ansvar för hur du mår. Hur du hushållet med den resursen som är du. Utan resursen DU, finns det inget du kan leva av. Så enkelt och svårt är det.

Vilka val måste du göra bättre? Vilka val måste du fatta framöver? Ska du byta jobb? Byta boende? Du klarar inte av nuvarande situation. Vad måste du ändra? Vad är realistiskt? Och inom vilken tid?
Tack!! Jag behöver höra det! Har så lätt för att vilja komma undan o slippa göra nått åt det. Jag vill ju må bra o då måste jag ändra många saker. Det svåra är ju att få upp ögonen o veta i vilken ende man ska börja. Känner mig ofta som jag målat in mig i ett hörn.... Har inga vänner jag kan prata med om detta, därför ventilerar jag det här på Buke, o ofta är det när jag känner mig som sämst. Det är kanske inte alltid så smart....
 
Då ska du alltså bara göra det tunga jobbet att ta reda på vad du vill ändra och hur det ska gå till. Det är verkligen inte lätt, men väldigt enkelt. Vad är problem? Och vad går det att göra åt det?

För tungt att ro ihop gården? Sälj och flytta. Att driva gård är ett heltidsjobb och det är många som inte inser det utan naivt tycker att det nog är att peta lite då och då, när tid och lust faller på.

För mycket djur? Låt någon annan få njuta av djuren. Sälj, skänk eller avliva. Många djur kan få ett bra annat hem, man får helt enkelt se över situationen.

Ostrukturerat jobb? Gå in till chefen med förslag på åtgärder. Händer inget - byt jobb.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
797
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
272
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 188
Senast: SiZo
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 806

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp