Jag ser dig (inte)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kommer till jobbet. Går förbi hans rum. Jag behöver inte säga hej. Jag gör det inte.

Det går en kvart eller två. Sen kommer han in på vårt rum. Säger hej och snurrar ett varv och går igen. Välartat. Så gör man mot kollegor. Man går inte bara förbi. Ibland är detta det enda jag ser av honom på en hel dag.

För ett år sedan sökte jag ett nytt jobb, men fick det tyvärr inte. Nu letar jag igen. Samtidigt som jag blir lite förbannad att jag skulle behöva lämna mitt jobb som jag älskar bara för att jag tycker att han tilltalar mig. Så jäkla dumt och onödigt.

Men när han sitter där och är söt och nyklippt och ögonen bara lyser så kan jag inte låta bli att le. Söt. Jag kallar honom för söt. Jag brukar inte gå omkring och tänka att män är söta när de är nyklippta. Men det gör jag med honom. (Slå något hårt i huvudet på mig)

Jag pratade med en kollega från en annan avdelning och eventuellt har de en intressant och ledig tjänst om ca ett halvår. Vi får se. Samtidigt som mannen med de busiga ögonen säger att de inte klarar sig utan mig. Men ingen är oersättlig. Det vet vi ju. Det blir bara lite annorlunda.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag både vill och inte vill gå till jobbet jag både vill och inte vill bry mig Men jag tror jag bryr mig för mycket och hur lär man sig...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: escodobe
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
708
  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 332
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp