jag sitter snett!

Sv: jag sitter snett!

Boken heter Centrerad Ridning och är skriven av Sally Swift
Ganska stor och med en gråfläckig häst på som någon rider, men man ser inte ryttaren... Typ beige i övrigt.
Finns troligen på biblioteket:)

okej, tack så mkt!

är det någon som har fler tips?

CR är det bästa som hänt mig, Sned sits och låsta höfter:( Med enkla små knep ökar du din kroppskännedom.:idea:
Helt otroligt att så lite kan göra så mycket.........................

jag tvivlar på att det är din häst som sätter dig snett. Jag tror snarare att han blir obalanserad av dig när du sitter snett, och på så sätt känns det som att han gör så att du sitter snett. Prova prata med en sjukgymnast eller något liknande. Det kan vara mycket möjligt som det skrivits tidigare att ditt bäcken kan vara snett. Det kan även ha att göra med att du kanske har något fel i ryggen, som du inte märkt? Till det här med bäckenet igen. Om du provar att sitta på din häst med exakt lika långa stigläder, och verkligen ser till att din häst står rakt, och du sitter rakt, så kan du känna om någon av dina stigläder känns kortare eller längre. Då kan du förmodligen ha något problem med ditt bäcken. Och det är inte farligt, det finns många som går med snett bäcken, utan att ens märka det. ofta så märket dom som rider något inte är som det ska (Oftast så skyller man på dom j*vla stiglädren som är tillverkade med olika långa mellanrun mellan hålen :devil: ) och tänker som inte mer på det. Men jag skulle ge dig rådet att kolla upp det. Skulle det inte vara så, då är det bara att finslipa på sitsen ;)

okaj! tack! fins det någon stans man kan läsa om centrerad ridning på internet? eller måste man låna boken?

tack för alla svar!!!!

Jaa, det är nästan lite som magi:D Jag har märkt stor skillnad på min ridning genom att bara tänka på vissa saker. Och det medför att hästarna också får MYCKET bättre balans. Min ena kuse snubblar ganska mycket för han inte lyfter på fötterna ordentligt. Men efter att jag började med centrerad ridning har det blivit 70% bättre än förut:) Och dessutom, som själva ämnet var från början, min sits har blivit mycket bättre också:) :banana:

jag har tittat lite efter sidor om centrerad ridning på internet men jag hittade bara om vad någon tyckte om den och vad den medför men inga övningar. Sen bara bokpriser och lite annat. men inga övningar. Det bästa är nog att låna boken.

Min ponny var starkare i ena sidan och sköt därför över mig så jag hamnade snett, så det klart det kan bero på hästen! Men jag fick tvinga mig själv att sitta rakt över och min tränare påminde mig hela tiden (jag rider oftast tillsammans med henne om jag inte tränar för henne) Och tillslut så kände jag inte att jag ansträngde mig för att sitta rakt längre utan det kom av sig själv! Så nu sitter jag mitt över;)

Gå till en naprapat oh bli kollad, låter som att du är sne i ditt bäcken ja.
Har själv blivet behandlad och fått kanon resultat, och man behöver gå där max 3 ggr!
Ca 300:-/ behandling

känner igen mig även i detta inlägg, sitter alltid snett på alla hästar, men nu när jag upptäckt det och tänker på det märker jag att jag är lika sned när jag t ex kör bil, sitter på en stol osv.. ovana eller ngt som beror på min utläkta nackskada kanske..

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 357
Senast: Nota
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
688
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 489
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 319
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka