Jag ska inte köpa rosa skor!

Jag köpte ett par svarta chelseaboots på rea förra veckan. Fick hem dem idag och de var såklart för stora så gick in på zalando för att kolla hur man skickar tillbaka och ifall de fanns i mindre storlek. Vilket de inte gjorde så kollade igenom lite liknande och naturligtvis kunde jag inte låta bli att kolla Koi också och då har de ett par rosa mary janes som jag har kollat på innan på rea 😫 De är verkligen supersöta! Men jag behöver inte rosa skor! Jag behöver ett par svarta boots för det är hål i mina gamla men de rosa är bara ett enda stort villhöver. Med betoning på STORT. Har ju kämpat mot shoppingdjävulen i flera år och jag vet att jag överlever utan rosa mary janes, men jag viiiiiill ju ha dem 😫

Så skriver här för om jag inte är tillräckligt stark och köper dem så får jag skämmas inför hela bukefalos! 😅
Plus att jag har egentligen verkligen inte råd! Jag måste spara varenda öre till djurens specialmat och mediciner, men shoppingdjävulen sitter och säger att du har ju pengarna NU. Vem bryr sig om vad som kommer i nästa vecka? Men i nästa vecka så kommer JAG att bry mig när jag sitter med svindyr elräkning och Poppy som ska ha både cytopoint och librela.

Så ja, här ska inga mary janes köpas!
 

Alltså nu är det jävligt jobbigt :sorry: Jag har varit jätteduktig med att inte slösa pengar (om man bortser de svarta skorna) och djuren har inte (PEPPAR PEPPAR) varit sjuka på ett tag så nu har jag en del pengar över plus att det är rea överallt och plus att jag mår skit och verkligen vill tröstshoppa en massa fint som jag har hittat till kanonpriser 😫 Jag tror att jag kommer att köpa lite nagelgrejer för där är rätt mycket av det jag har slut eller på väg att ta slut, men kläder och accessoarer behöver jag verkligen inte! Men jag viiiiiill ju för det är finare än det jag har hemma 😫 Men om jag köper det så kommer jag inte längre att ha pengar över och det kommer att se illa ut i kassaboken med en massa kläder jag inte behöver vilket kommer att störa mig och ge ångest

Så jag ska inte! JAG SKA INTE!!
Du kommer att vara så sjukt nöjd när rean är slut och du har dina pengar kvar! Sådan bra säkerhet för djuren och kanske annat som är viktigt i livet. Sen blir det lättare och lättare varje gång.
 
Du kommer att vara så sjukt nöjd när rean är slut och du har dina pengar kvar! Sådan bra säkerhet för djuren och kanske annat som är viktigt i livet. Sen blir det lättare och lättare varje gång.
Jag hoppas på det! Lättare vet jag inte om det blir. Det svänger väldigt mycket upp och ned med ihop med måendet. Jag har hittat strategier som oftast funkar, men ibland blir det bara för mycket och då är det bra att kunna säga till någon att jag ska inte köpa vad det nu är för då kan jag inte köpa ”i smyg”.
Och nagelgrejerna jag tänkte köpa så är en av grejerna slutsåld så funderar på att skita i allting där också
 
Jag har fått lite pengar som jag inte var beredd på men jag har faktiskt varit jätteduktig! Jag diskuterade med mig själv och shoppingdjävulen och kom fram till att nu var det okej att köpa skor, men bara om det var RÄTT skor. De rosa jag ville ha från början var slut i min storlek och de andra rosa platåskorna som jag lagt in bild på i tråden kunde jag inte hitta. Närmast som liknade var ett par Demonia men jag kände att det blev för alldeles för dyrt för ett par skor som jag inte kände WOW om. Klickade runt på zalando och hittade såklart massor men det var hela tiden ”de är jättefina MEN…” så de sorterade jag också bort. Till slut ramlade jag på dessa och de är både jättesöta, lite platå, fanns i min storlek och kostade bara 299kr :bump: Så nu hoppas jag verkligen att de är lika fina irl och att de passar!
Så nu ska jag försöka få shoppingdjävulen att hålla käften igen och klicka ned alla shoppingflikar!
3C2FC90E-87B6-4B3D-9ACC-697EAC360240.jpeg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp