Jag ska inte skaffa hund.

Tack för alla svar hörni! Lägger till papillon, tibetansk spaniel och whippet på listan att fundera över. Kanske även cocker spaniel? Men egentligen blir jag bara mer och mer övertygad om att det kommer att bli en Bichon Havanais när det väl är dags :love:

Dvärgschnauzer hade jag jättegärna haft, jag var ofta hundvakt åt en sådan under några år i tonåren och det är fortfarande den mest underbara hund jag träffat, men jag tror att det kanske får vänta till näst-nästa gång det är dags istället. Vill öva in mig på något lite lättare först.
Jag anser att de flesta cocker spaniels behöver ganska mycket fysisk motion och även mental aktivering för att vara helt nöjda med livet. Det finns undantag. Och det finns många som får mindre än vad de optimalt skulle ha utan att för den skulle bli helgalna. Men det är i grund och botten en hund som ska klara av att jaga en hel dag och hos många individer ligger det ursprunget nära.

Annars stämmer de väl in på att vara glada, snälla och gilla människor.
 
Tack för alla svar hörni! Lägger till papillon, tibetansk spaniel och whippet på listan att fundera över. Kanske även cocker spaniel? Men egentligen blir jag bara mer och mer övertygad om att det kommer att bli en Bichon Havanais när det väl är dags :love:

Dvärgschnauzer hade jag jättegärna haft, jag var ofta hundvakt åt en sådan under några år i tonåren och det är fortfarande den mest underbara hund jag träffat, men jag tror att det kanske får vänta till näst-nästa gång det är dags istället. Vill öva in mig på något lite lättare först.
Jag skulle nog stycka cocker spaniel, tycker att rasen önskar mer aktivering. Men det är min uppfattning :)
 
Jag anser att de flesta cocker spaniels behöver ganska mycket fysisk motion och även mental aktivering för att vara helt nöjda med livet. Det finns undantag. Och det finns många som får mindre än vad de optimalt skulle ha utan att för den skulle bli helgalna. Men det är i grund och botten en hund som ska klara av att jaga en hel dag och hos många individer ligger det ursprunget nära.

Annars stämmer de väl in på att vara glada, snälla och gilla människor.

Jag skulle nog stycka cocker spaniel, tycker att rasen önskar mer aktivering. Men det är min uppfattning :)

Håller med om cockern. De flesta här i UK är dessutom verkligen working stock och fullkomligt hysteriska hela tiden. Asjobbiga! Jag blir trött bara av att se dem. 😅
Ja, jag hade lite på känn att det kan vara i mesta laget för mig som förstahund så jag skrev faktiskt aldrig ens upp cocker på listan. De trivs nog bättre hos någon annan! :)
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 591
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 439
Senast: hollypolly
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
1 610
Senast: Acto
·
Övr. Hund Jag har gått och blivit sjuk, tror jag. Har fått bland annat utmattningssyndrom och dom har hittat nånting avvikande i min hjärna. Under...
Svar
13
· Visningar
1 739
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp