Jag ska lära mig att sy!

YaHilweh

Trådstartare
Jag är sjukskriven i ytterligare en månad och börjar klättra på väggarna här hemma, förra året fick jag en fanatiskt fin symaskin i födelsedagspresent.
Så nu ska jag bannemig lära mig att sy mina egna kläder!

Jag ska kasta i mig lite käk sedan bege mig till stan för att köpa tyg, mitt första plagg ska bli ett par muddbyxor är planen! Hur det blir i slutändan, det får vi se, jag har inte haft syslöjd sedan i fyran och efter det har jag förvisso sytt lite gardiner, men inte mer än så.

Så vad syr ni? eller vad kan ni ge en rookie som mig för tips? Lätta saker att sy?
 
Tipsar om tråden SY-tråden, (maskin?)broderier, där är vi ett gäng som snackar om våra försök (mer eller mindre lyckade) att sy oss nånting :) Själv syr jag lite allt möjligt, beroende på humör :p Nyss gjorde jag mig en klänning i jersey, som är ganska enkelt att sy i.
 
Läs instruktionsboken, är mitt främsta tips. Jag hade haft symaskinen i flera år innan jag lusläste instruktionsboken och lärde mig massor av bra knep :D

Köp rätt grejer. Livet blir enklare med rätt grejer. Tips är att köpa jeansnålar, allroundnålar och jerseynålar - då behöver du antagligen aldrig mer köpa nålar sen :D

Köp fler spolar! Jag har bara tre stycken och har inte köpt fler. Blir förbannad varje gång jag ska byta trådfärg...

Jag ska börja leka med min prymtång snart. Först ut är påslakan till spjälsängen, med tryckknappar :)
 

Liknande trådar

Utrustning Eftersom jag har allehanda benskydd av olika slag, kom jag på ett enkelt sätt att göra egna viktmanschetter. Jag har helt enkelt sytt en...
Svar
0
· Visningar
2 449
Senast: Asa_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

  • Vad är rätt
  • Dressyrsnack 17
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp