Skreppur
Trådstartare
Såfort snön har smällt i paddocken ska jag börja lära min lillasyster (9år) att rida på min shettiskille. Hon har ridit på ridskola ca 10gånger och hon kan de största grunderna som typ igångsättning, skritt, trav i lättridning, avsaktning och halt. Jag behöver tips och råd samt roliga övningar man kan göra som nybörjare. Helst riiktigt lätta övningar då lillayster behöver få upp sitt självförtroende.
Det jag kommit på är att först gå igenom hela hästens kropp och förklara lätt hur hästen reagerar och varför när man drar i tygeln och så. Sen typ träna väldigt mycket med balansen eftersom min kille kan få för sig att bocka lite när han blir glader
Så hit med en massa tips på övningar på grundnivå och saker-att-komma-ihåg till mig
Det jag kommit på är att först gå igenom hela hästens kropp och förklara lätt hur hästen reagerar och varför när man drar i tygeln och så. Sen typ träna väldigt mycket med balansen eftersom min kille kan få för sig att bocka lite när han blir glader

Så hit med en massa tips på övningar på grundnivå och saker-att-komma-ihåg till mig