et_flickan
Trådstartare
och jag vet nog också varför. Jag tror så mycket om henne. Om jag tex ska ut och rida eller nåt så förväntar jag mig att hon ska bråka, går aldrig ut i stallet med positiv energi i kroppen utan bara "detta går nog inte idag heller" energi. Min smarta häst har väl insett att denna är inte mycket till ledare, bäst att jag tar över, hon är ju bara rädd hela tiden.
Jag har inte ridit på 2 månader nu, knappt att jag ens går ut och går för jag vet att hon bara beteer sig som en idiot ändå, jag vet att jag tänker fel men det är så svårt att tänka om.
Hur ska jag få positiv inverkar på min häst? hon kommer ju aldrig lita på mig och se mig som en bra ledare om jag bara går runt och tänker att detta kommer aldrig funka och ha denna negativa energi hela tiden.
Jag kommer inte anlita en NH-tränare av olika skäl.
Jag har inte ridit på 2 månader nu, knappt att jag ens går ut och går för jag vet att hon bara beteer sig som en idiot ändå, jag vet att jag tänker fel men det är så svårt att tänka om.
Hur ska jag få positiv inverkar på min häst? hon kommer ju aldrig lita på mig och se mig som en bra ledare om jag bara går runt och tänker att detta kommer aldrig funka och ha denna negativa energi hela tiden.
Jag kommer inte anlita en NH-tränare av olika skäl.