jag tycker att dessa saker är extremt fula

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Qyenn97
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 213
  • Visningar Visningar 18 345
Sv: jag tycker att dessa saker är extremt fula

Stövlar av läder som OFTA har snörning och dragkedja - Det ska vara gummistövlar
Gummistövlar ÄR obehagliga. Läder däremot är följsamt.

Varför köpa en splitter ny sadel för mycket pengar istället för att köpa en begagnad i fint skick för ca 1000kr.
FINT skick för 1000 kr? Okay, fast då behöver den väl inte passa hästen heller, enligt dina krav? :angel:

Varför köpa en Martingal eller brösta - lär er att rida
Jahapp... Sen när blev en brösta ett ridredskap eller inspänningstygel? :p

Varför köper ni märkesträns? köp ett träns för 100kr på börjes. mycket fina och bra kvalité.
Fel. Billiga, men skitkvalité. Iofs så har du ju råd att köpa ett nytt varje gång hästen drar en fjärt och tränset faller sönder.

Med dom här orden vill jag säga att mina hästar mår uppormodentrligt bra och SKÄRP er med era dåliga hästvanor.

Ni som använder dessa grejer ses som snobbar

Jotack, ska skärpa mig, jag lovar!
Tack gode gud att du inte tog upp det där med rosa nosludd, för då hade du gjort mig förbannad :devil:

Rosa nosludd är ju en sak, men tänk på dom stackars hästarna med leopard förgat nosludd då :eek:

men herregud... varför anstränger sig någon att ens låssas att de tar detta på allvar? Inlägget måste ju vara hur ironiskt som helst.

Hahaha någon här försöker att driva med oss.. :D

"Benskydd behövs inte - hästen får faktiskt lära sig att springa bredbent."

hahahahaha :D

Med jämna mellanrum dyker såna här användare upp och skriver nåt provocerande, GARANTERAT en redan etablerad användare som skojar, och varenda gång går folk på det. :D

(Då kan man ju passa på att erkänna att man är en snobb, alltid retar det någon. :D)

Haha, superkul tråd om man vill reta upp sig så här på nattkröken. Jag tar inte det här speciellt allvarligt så att ni vet.. //Helena

Cremefärgade ridbyxor - De ska vara vita
Ja, jorden KAN gå under om byxorna har en något gulaktig ton..
GPA hjälm - det ska vara en klassisk Jofa!
GP eller Jofa, bäst är väl att skaffa en hjälm som passar din skalle.
Kavajer som är svarta osv - Det ska vara de gamla röda.
I dressyr är nu den "officiella dresscoden" svart eller blå kavaj. Välkommen till ett nytt millenium ! Du måste ha varit borta länge..
Stövlar av läder som OFTA har snörning och dragkedja - Det ska vara gummistövlar. Jo en riktig tävling går ut på att alla ryttare bär Seglarstövlar tycker jag. Chippar skönt och värmer så underbart vid kallt väder. För att inte tala om stödet du får för skänkeln..

Skippa alla "fina" märkeshandskar - och köp såna som passar alla med noppar(passar utmärkt till kavajen)Passar de verkligen alla ? Vill du att alla människor ska gå runt i samma träningsoverall också ?Dina vänner har naturligtvis exakt lika kläder som du har. Det tar jag för givet.

HÄSTENS UTRUSTNING:

Varför köpa en splitter ny sadel för mycket pengar istället för att köpa en begagnad i fint skick för ca 1000kr.
Ja, det skulle nog alla göra, om de fick tag i just den sadel som passar häst och ryttare för en tusenlapp.

Varför köpa en Martingal eller brösta - lär er att ridaHär håller jag faktiskt med

Varför köper ni märkesträns? köp ett träns för 100kr på börjes. mycket fina och bra kvalité.För att det är skitkvalité och de är fula !!!

Benskydd behövs inte - hästen får faktiskt lära sig att springa bredbent. Hmm, håller med om att det i vissa fall är en ren utseendegrej, men det finns hästar som verkligen behöver extra skydd. De är inte gjorda för det ändamål vi har dem till och man vill undvika skador på sin häst så långt det går.

Magplatta? vad är det för nånting- fick nys om det igår. En platta under magen förankrad i sadelgjorden. Skyddar mot att hästen slår sina i hovar i magen under hoppning

ANDRA ONÖDIGA SAKER:

Klipp inte hästenOch glöm inte att låta den stå dyngsur efter ett ridpass i flera timmar också så får du garanterat en korsförlamad häst med muskelvärk och förkylning på halsen.

sko absolut inte hovarna
Hur gör du då om du ska rida på halt underlag och inte kan brodda ?

hästar ska gå på lösdriftJa visst. Unghästar..

hästen ska alltid ha tillgång till havreAlla hästar tål inte havre, och ibland igår det inte i den beräkade foderstaten baserat på analysvärdet i höet/hösilagen...

ge hästen inte HÖ eller ENSILAGE ge den torkat gräs som är lite blött
Inget grovfoder allstå. Hur skulle du må på en diet på bara socker och kolhydrater ? Har du sommar året om förresten, eller äter de enbart havre under vinterhalvåret ?

Med dom här orden vill jag säga att mina hästar mår uppormodentrligt bra och SKÄRP er med era dåliga hästvanor.
Skulle du kunna visa upp en bild på dig och dina hästar. Vore intressant att se.

Japp, snobbar som jobbar. Och dig ser vi som avundsjuk och grälsjuk :-)

Men om man inte passar i rött då? ;)

nähä se där men du har en jävla hästlastbil för 4 miljoner.... :confused:

Dig är det ju skottpengar på! Dummare lirare får man leta efter...

Vänta, hallå!???!! Jag har ridit i många år men inte förut förstått att man kan rida bättre med en martingal eller brösta, trodde de var till för att hästen antingen slår med huvudet eller att sadeln glider bakåt, men jag har alltså fel??!! Måste genast rusa och köpa dessa prylar, man vill ju att det ska se snyggt ut när man rider!!
Kanske även jag ska säga åt min dotter att ta bort svanskappan på ponnyn, jag har kanske fel om att den hindrar sadeln att glida fram, den kanske hindrar ponnyn att jobba rätt eller så!?? (fast vi har ju provat i stort sett de flesta sadlar som finns på marknaden och alla hamnar på halsen, kanske hon ska rida barbacka, eller med westernsadel, tror ni de tillåter det på dressyrtävlingar??) :cool:

Hästlastbil för 4 miljoner :eek: Det är ju verkligen nödvändigt :smirk:
å inge snobbigt alls... Är det verkligen sant?? Tur att nån har koll på såna här människor så man kan ge dom lite på nöten när dom gör såna dumma trådar :devil:

om du är seriös med det här tycker jag synd om dig.

Jag visste de! jag är en snobb! fick det bara bekräftat nu..... :banana: :D

Särskillt när jag specialbeställde ett träns förra året hos en sadelmakare åt min häst för jag hittade inget som passade min dam bra.... Illa...... :smirk:

Senast ändrad av en moderator:

Hej!
Jag tycker att dessa saker är extremt fula och fattar inte hur folk kan bära dem. Och verkligen inte tävla i dem. Jag har tävlat i hela mitt liv och stör mig på folk som har på sig tävlingskläder som:

Cremefärgade ridbyxor - De ska vara vita - Ja, det är bara så fuuult! Man är en himla snobb om man har det asså! :eek:

GPA hjälm - det ska vara en klassisk Jofa! Eller hur! Plasthjälmar 4-ever! :D

Kavajer som är svarta osv - Det ska vara de gamla röda. Ja precis! Ingen som hört talas om röd kavaj, vita ridbyxor, röda stövlar, röd sadel och rött träns, jag menar, det ska ju se snyggt ut!

Stövlar av läder som OFTA har snörning och dragkedja - Det ska vara gummistövlar. Ja, för läderstövlar är så hiiiimla stroppigt.

Skippa alla "fina" märkeshandskar - och köp såna som passar alla med noppar(passar utmärkt till kavajen) Jaaa, man får så mycket bättre grepp då!

HÄSTENS UTRUSTNING:

Varför köpa en splitter ny sadel för mycket pengar istället för att köpa en begagnad i fint skick för ca 1000kr. Ja, vem bryr sig om den passar? :devil:

Varför köpa en Martingal eller brösta - lär er att rida. Brösta är iofs för de stackars ekipage som inte hittat en passande sadel än, men martingal. Jävla snobbar! :p

Varför köper ni märkesträns? köp ett träns för 100kr på börjes. mycket fina och bra kvalité. Eller hur? Underbara! :love:

Benskydd behövs inte - hästen får faktiskt lära sig att springa bredbent. Ja, kan ni inte rida era hästar ordentligt?

Magplatta? vad är det för nånting- fick nys om det igår.
Lär hästen att hoppa med benen utåt.
ANDRA ONÖDIGA SAKER:

Klipp inte hästen - taskigt mot den.

sko absolut inte hovarna - ömfotade hästar lyfter så fint på benen!_ :devil:

hästar ska gå på lösdrift - ja, hur ska man annars ha det?

hästen ska alltid ha tillgång till havre - ja, annars lir de ju så slöööaaa

ge hästen inte HÖ eller ENSILAGE ge den torkat gräs som är lite blött - ja ellerhur!

Synd om mig?? Är det inte synd om den som startat tråden :crazy:
Det tycker iaf jag

intresse.JPG

håller med slice :p :p :p

"Men det känns faktiskt bättre att sitta och gråta i en Porsche än att sitta och gråta i en Lada."

och jag är helsnobb och skulle inte klara av att vara annat :banana: :banana: :banana:

Liknande trådar

T
Utrustning Nu är det såhär att jag skulle vilja ha lite råd från en massa hästvana och duktiga människor om vad jag ska köpa för skor/stövlar...
Svar
6
· Visningar
1 304
Senast: emjo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈