Jag undrar...

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Ryttarsmurfen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 618
R

Ryttarsmurfen

Är det någon som vet hur lång hållbarheten är på t.ex kraffts foder?

En annan sak, jag skulle behöva ge min häst mineraler i pelletsform (eftersom de annars blir liggandes längst ner i krubban, hur jag än gör). Någon som vet vilka sorter som finns i pellets form?

Någon som vet vad maxgivan på kli & soja är till häst?

Tacksam för svar :bow: :bow:

Vet tyvärr inte hållbarheten på kraffts olika fodersorter (dom har ganska många) men kolla in krafft.nu och kolla om du aknske hittar information där..

Krafft mineralfoder finns i pelletsform (Miner blå, röd, grön och vit) men då är det ngt lägre mineralinnehåll per kg och man bör ge 15-20% mer mineraler

Maxgivan för kli är 100 g per 100 kg häst
maxgivan på soja är 100 g per 100 kg häst

Tack till er båda. :bow: :bow: :bow:

Jag anade att det var något åt det hållet när det gällde Krafften men det är bäst att fråga för att vara på den säkra sidan innan man börjar räkna foderstaten.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
894
Foder & Strö Först vill jag bara skriva att jag har skickat fler foton och beskrivning till tillverkaren men dom har stängt nu och svarar nog imorgon... 2
Svar
23
· Visningar
2 024
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
719
Senast: WildHorse
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 467
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31