Jag undrar.....?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare NickeLilltroll
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 750
N

NickeLilltroll

Om det står i proppen: LD två faser A/A, betyder det att det är en LD med omhoppning? Tacksam för svar:)

Sv: Jag undrar.....?

Två faser är ju på sitt sätt en omhoppning. I det här fallet är det dock inget på tid utan enbart felen räknas, i båda faserna.
Alltså torde alla 0+0: or vara vinnare.

Sv: Jag undrar.....?

Hoppning i två faser ersätter bed A:1c och A:1d.

Första fasen består av en bana med 7-10 hinder beroende på klassens svårighetsgrad.Andra fasen, som inte är en omhoppning och inte är en andra omgång,består av 4-6 hinder.

I fas två kan banan bestå av hinder som inte ingått i första fasen eller något eller några som ingått i första fasen och något eller några helt nya hinder.

Bedömning A innebär att ryttare med lika antal felpoäng förklaras likaplacerade.

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
958
Senast: fio
·
Fritid Föräldrarna fyller jämnt och vill åka på solsemester. Jag som inte står ut mer än 1 eller max 2 dagar på stranden undrar om någon har...
Svar
5
· Visningar
521
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 008
Senast: Mli
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 734
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Husvagnsrenovering
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur