Jag vet knappt vart jag ska börja..

Jag är ledsen för att detta mer har blivit en tråd om min sjukdom just nu än om relationer. Men jag vill ändå ge er en liten uppdatering.

Imorgon är jag inbokad för akut operation av min tjocktarm. Hela tjocktarmen ska tas bort och jag ska få stomi.

Jag är inte ledsen över detta, tvärtom ser jag fram emot att få börja på nytt och få ett friskare liv.
Jag har legat inne på sjukhuset sedan den 21:a september och endast fått vara hemma lite på permission emellan.
Jag har otroligt ont, är svag och mår på det stora hela riktigt pissigt men nu försöker jag att se framåt.

Hur det går med jobbet vet jag inte, chefen har jag inte hört ett ljud från på snart en vecka. Han meddelar bara genom min kollega att jag ska ringa och det finns bara inte energi till att sitta och diskutera något med honom just nu. Särskilt när han inte verkar förstå. Min gissning är att jag inte har något jobb kvar..
Han vill bara inte skriva något till mig då saker som står på papper måste han ju stå för senare (jag vill själv ha allt på papper, har blivit blåst så många gånger av arbetsgivare tidigare).
Själv har jag varit noga och uppdaterat honom (med hjälp av min mor) om vad som händer när jag fått ny information. Men alltså ingen respons.

Nu försöker jag dock fokusera på min kommande operation och läkningen / återhämtningen som kommer därefter.
Jag ska försöka uppdatera er, om ni orkar läsa mer om mitt eländiga liv :heart
Smärtan efter operationen är övergående och det finns bra mediciner som tar bort det värsta av smärtan.
Och, kom ihåg att livet med stomi oftast är alldeles utmärkt. (gå gärna med i nån av stomigrupperna på fejjan, om du vill kunna diskutera med likasinnade...)
Lycka till med ditt nya liv!
 
Styrkekram!
Och jag vill i alla fall veta hur du mår. Eventuella relationer kan vi prata om igen (om du vill) när du är frisk nog att (missförstå mig inte) leva med dem igen.
Just nu är det bara DU som gäller. Det andra får funderas på sen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 278
Senast: tuaphua
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 024
Senast: Whoever
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 185
Senast: Nixehen
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
18 984
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp