Sv: Jag vill inte längre!!
Om du blir så upprörd att du gråter efter lektionen så är det nog dags för en paus. Ridning och hästar ska ju vara ett sätt att tanka energi på, inte förlora.
Om jag vore du så skulle jag spendera närmaste dagarna med att fundera över:
1.
Varför påverkar lektionerna dig så negativt? Har du prestationsångest? Förstår du inte vad läraren säger och känner dig dålig när det inte funkar? Är det jobbig stämning i ridgruppen? Är det något annat på ridskolan som skaver och känns dåligt, som sättet dom hanterar hästar på eller något liknande?
2. Varför känner du att du inte kan sluta för att du "hamnar efter"? Ställer du kanske för höga krav på dig själv?
3. Vill du egentligen fortsätta med hästar? Om du vill det, så kanske det är bättre att hålla på med hästar i en annan form som inte påverkar dig lika negativt. Exempelvis privatlektioner och/eller medryttarhäst, eller byta ridskola.
4. Är det egentligen ridlektionerna som påverkar dig negativt, eller har dom blivit en plats där upprörda känslor över andra saker i ditt liv kommer upp till ytan?
Hoppas att det löser sig för dig

.
(visst kan man känna sig dålig, besviken och hopplös efter en ridlektion där det gått dåligt, men det är viktigt att fundera över varför man känner så och sen bestämma sig för att släppa den känslan och se fram emot nästa lektion istället)