Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte
 

Så tufft du har det :heart
vad är det som framkallar mest ångest just nu? Har du tagit stesolid idag, eller kan du ta mer och brukar det fungera? Det känns som värt om det kan lindra.

Har di gjort för mycket så det blivit bakslag?
Den bara är där, jag vet nästan aldrig någon orsak 😞 Jag har redan tagit 5mg och måste ta 2,5mg när jag ska gå och lägga mig så vill inte ta mer även om jag får ta 10mg. Ibland funkar det jättebra och ibland inte alls och jag vet aldrig vilket det blir i förskott.
Jag har inte gjort något alls i princip på flera dagar trots att jag har massor som jag verkligen måste göra 😞
 
Den bara är där, jag vet nästan aldrig någon orsak 😞 Jag har redan tagit 5mg och måste ta 2,5mg när jag ska gå och lägga mig så vill inte ta mer även om jag får ta 10mg. Ibland funkar det jättebra och ibland inte alls och jag vet aldrig vilket det blir i förskott.
Jag har inte gjort något alls i princip på flera dagar trots att jag har massor som jag verkligen måste göra 😞
Det är verkligen den värsta sortens ångest. 😞 Dränerar även en på energi.
förstår att du vill hålla nere hur mycket du tar, jag väntar alltid in i det sista innan jag tar oxascand. Finns det något annat som lindrar lite?

skriver du listor på sånt som ska/måste göras? när det blir alldeles för överväldigande måste jag använda väldigt specifikt ingående listor annars slår det helt bakut. Men så blir jag även lite glad när jag får bocka av, och det bokstavligen på ett papper, inte bara mentalt.
 
Det är verkligen den värsta sortens ångest. 😞 Dränerar även en på energi.
förstår att du vill hålla nere hur mycket du tar, jag väntar alltid in i det sista innan jag tar oxascand. Finns det något annat som lindrar lite?

skriver du listor på sånt som ska/måste göras? när det blir alldeles för överväldigande måste jag använda väldigt specifikt ingående listor annars slår det helt bakut. Men så blir jag även lite glad när jag får bocka av, och det bokstavligen på ett papper, inte bara mentalt.
Det är den sortens ångest jag har oftast och sedan späs det på ytterligare med ångest som har ett ursprung så det blir dubbel ångest av det 😞 och ja, all energin går åt till ångesten och energi har jag redan så lite av 😞
Jag var nere på 5mg om dagen och försökte sänka till 2,5mg så vet inte om det var pga det som allt rasade igen. Melatonin hjälper ibland mot ångesten men då blir jag ju trött istället så det kan jag bara ta när jag inte måste göra något senare på dagen. Fast så är det iofs med stesolid också, oftast inte men ibland blir jag helt sjukt trött.

Listor blir tyvärr bara ytterligare ett stressmoment för då blir det extra tydligt hur lite jag klarar. Samtidigt så vill jag verkligen ha ett schema men det finns inte ens en minimal chans att jag klarar det 😞 Fick iallafall klorna på Bella klippta igår. Hade behövt klippa de andra också men Bella är en sådan utmaning både fysiskt och psykiskt så jag klarade bara henne
 
Det är den sortens ångest jag har oftast och sedan späs det på ytterligare med ångest som har ett ursprung så det blir dubbel ångest av det 😞 och ja, all energin går åt till ångesten och energi har jag redan så lite av 😞
Jag var nere på 5mg om dagen och försökte sänka till 2,5mg så vet inte om det var pga det som allt rasade igen. Melatonin hjälper ibland mot ångesten men då blir jag ju trött istället så det kan jag bara ta när jag inte måste göra något senare på dagen. Fast så är det iofs med stesolid också, oftast inte men ibland blir jag helt sjukt trött.

Listor blir tyvärr bara ytterligare ett stressmoment för då blir det extra tydligt hur lite jag klarar. Samtidigt så vill jag verkligen ha ett schema men det finns inte ens en minimal chans att jag klarar det 😞 Fick iallafall klorna på Bella klippta igår. Hade behövt klippa de andra också men Bella är en sådan utmaning både fysiskt och psykiskt så jag klarade bara henne

Förstår dilemmat med att listor blir ett stressmoment samtidigt som du skulle behöva ett schema. Ofta så tror jag problemet är att man vill mera än vad man realistisk klarar av, och man behöver jobba med sig själv för att acceptera att just nu så räcker inte energin till mera än kanske en sak om dagen, eller tre saker i veckan. Särskilt om man är en ambitiös person av natur så kan det vara jättesvårt att "slå sig till tåls med", och man riskerar bränna ännu mera energi bara på att vara frustrerad över saker man "borde gjort" (som jag uppfattat med dig med, att du får ångest över ogjorda saker?)

Jag tror man behöver skära ner så mycket det bara går på "måsten", och prioritera jättehårdt vad som faktiskt behöver göras. Och samtidigt försöka prioritera saker som kan underlätta vardagen så mycket som möjligt. Skulle det kunna funka med ett schema där upplägget är att du gör en sak varannan dag? Så om du har en dålig dag och inte orkar så kan du försöka igen dagen efter?
 
  • Gilla
Reactions: kma
Förstår dilemmat med att listor blir ett stressmoment samtidigt som du skulle behöva ett schema. Ofta så tror jag problemet är att man vill mera än vad man realistisk klarar av, och man behöver jobba med sig själv för att acceptera att just nu så räcker inte energin till mera än kanske en sak om dagen, eller tre saker i veckan. Särskilt om man är en ambitiös person av natur så kan det vara jättesvårt att "slå sig till tåls med", och man riskerar bränna ännu mera energi bara på att vara frustrerad över saker man "borde gjort" (som jag uppfattat med dig med, att du får ångest över ogjorda saker?)

Jag tror man behöver skära ner så mycket det bara går på "måsten", och prioritera jättehårdt vad som faktiskt behöver göras. Och samtidigt försöka prioritera saker som kan underlätta vardagen så mycket som möjligt. Skulle det kunna funka med ett schema där upplägget är att du gör en sak varannan dag? Så om du har en dålig dag och inte orkar så kan du försöka igen dagen efter?
Problemet är att jag har redan skurit ned alla måsten till minus och om jag skär ner ännu mer så måste jag lämna bort antingen marsvinen eller två av hundarna. Jag tycker redan att de får alldeles för lite och det handlar tyvärr inte om att jag är överambitiös utan de får mat, kissa och ligga bredvid mig i sängen. Igår blev ”långpromenaden” kanske 300m 😞 Idag har jag fått lite gjort trots huvudvärken men nu är jag så totalt slut att jag knappt vet var jag ska ta vägen och då har jag burstädning och promenad kvar. Behöver borsta tänderna och äta också för det har jag inte orkat. Kanske att jag åt någon rostemacka när jag var uppe och tog morgonmedicinen men jag minns inte
 
Ingen som kan vara hos mig för pojkvännen bor för långt bort och måste jobba imorgon 😞 Jag ska träffa mamma imorgon men det kommer att bli jättejobbigt för då kommer allting att dras upp till ytan direkt igen

Har tagit 5mg stesolid för säkerhets skull och extra melatonin så jag hoppas jag kan somna så fort som möjligt. MÅSTE verkligen städa till marsvinen imorgon bitti! De har så mycket hö att de riskerar att kliva rakt över burkanten och huset de är mest i brukar bli helt nedkissat om jag missar städningen 😓 Tur att jag alltid lägger i extra mycket spån ifall det blir såhär sent. Hoppas också på att kunna duscha för jag måste till praktiken efter jag har träffat mamma och jag har redan ångest över det för allt är för mycket nu. Och Bella har både kissat i sängen och bajsat på golvet trots att hon har varit ute så hon känner nog hur stressad jag är 😞
 
Ånej vad hemskt 💔 Beklagar sorgen! ❤

Jag är säker på att de förstår om du behöver skippa praktiken imorgon pga det som hänt med din vän.
 
Tack 💖

Jag lyckades somna relativt fort men vaknade åter igen mitt i natten med sprängande huvudvärk. Lyckades somna om och vaknade sedan tillräckligt ”pigg” för att tvinga mig att städa till marsvinen. Buren var tack och lov inte så smutsig jag var orolig för. Det är fördelen med att nästan dränka dem i hö. Sedan kom mamma och vi var på apoteket så jag kunde hämta ut Pärlas ögondroppar och sedan åt vi innan hon släppte av mig på praktiken. Där gick det också ganska bra trots att jag kämpade med ångesten. Det är skönt att bara vara där en timme nu. Nu har jag legat och lagt ut annonser bara för att försöka hålla huvudet upptaget från alla tankar men nu spränger det igen och jag mår illa så det är nog risk att det blir migrän av det 😓 Skulle till osteopaten imorgon men han var tvungen att ställa in så jag får hoppas att huvudvärken släpper på egen hand. Jag vill att dagen ska vara över så jag kan sova bort alla tankar
 
Tack 💖

Jag lyckades somna relativt fort men vaknade åter igen mitt i natten med sprängande huvudvärk. Lyckades somna om och vaknade sedan tillräckligt ”pigg” för att tvinga mig att städa till marsvinen. Buren var tack och lov inte så smutsig jag var orolig för. Det är fördelen med att nästan dränka dem i hö. Sedan kom mamma och vi var på apoteket så jag kunde hämta ut Pärlas ögondroppar och sedan åt vi innan hon släppte av mig på praktiken. Där gick det också ganska bra trots att jag kämpade med ångesten. Det är skönt att bara vara där en timme nu. Nu har jag legat och lagt ut annonser bara för att försöka hålla huvudet upptaget från alla tankar men nu spränger det igen och jag mår illa så det är nog risk att det blir migrän av det 😓 Skulle till osteopaten imorgon men han var tvungen att ställa in så jag får hoppas att huvudvärken släpper på egen hand. Jag vill att dagen ska vara över så jag kan sova bort alla tankar
Jag brukar också tänka som du gör. Att det ska bli kväll så man får sova bort en del i alla fall. Du har så mycket omkring dig nu, både med djuren, din sorg, hur du mår och jag förstår om du är trött och har det kämpigt. Jag hejar på dig för att du klarar det du faktiskt gör, du är en riktig kämpe. :heart
 
Jag brukar också tänka som du gör. Att det ska bli kväll så man får sova bort en del i alla fall. Du har så mycket omkring dig nu, både med djuren, din sorg, hur du mår och jag förstår om du är trött och har det kämpigt. Jag hejar på dig för att du klarar det du faktiskt gör, du är en riktig kämpe. :heart
Tack 💖
 
Jag satt och fixade smycken, jag vet inte hur länge, till huvudvärken blev helt outhärdlig. Varken Alvedon eller migräntabletter gjorde någon skillnad så jag låg i sängen och och försökte kyla tinningen som var värst. Somnade till slut av misstag så jag vaknade vid 2-tiden och fick upp och kissa hundarna och mata alla. Kunde inte somna om så jag fortsatte med smyckena ett tag. Om de jag väntar på svar från köper så är allt slut sedan och jag hade kunnat sälja massor till! Men nu har jag problemet att jag har prioriterat det som är dyrast så det är nog flera som egentligen har skrivit före men som inte kommer få något och jag är rädd att de blir sura 😕 Facebook är ju så jäkla rörigt också när man blir bombarderad med notiser så jag har ingen aning om vem eller var folk har skrivit så det är mycket troligt att jag har helt missat flera svar 😕 Och jag fattar inte varför det är så många som vill ha helt plötsligt för det har gått extremt segt sista året 😅 och det är inte så roligt att jag inte hade tillräckligt med berlocker och tillbehör till alla. Men det blev iallafall tillräckligt med pengar för att köpa nya berlocker och annat material och bjuda pojkvännen på pizza ☺️
Nu ska jag försöka vila en stund innan det blir promenad med boendestödet. Huvudvärken är tillbaka igen 😞
 
Har en annons ute på ett par leggings också men där har jag bara fått svar från en som ville att jag skulle använda dem utan trosor och en som bara vill ha en massa bilder 😑
 
Huvudvärken är borta! En sådan lättnad att ni anar inte! Fast är lite orolig för ögat där huvudvärken satt känns konstigt och jag har dimsyn som kommer och går. Tror inte att det var migrän för migräntabletterna hjälpte inte men lyckades inte hitta någon annan huvudvärk som stämmer in heller 😕

Idag har jag fått alla golven städade med hjälp av boendestödet och här är så rent!

Efter städningen rasade jag och har inte kommit igång igen. Är helt slut i huvudet efter allting som har varit och så allt jobb med smyckena och de där jävla leggingsen på det. Fy fan vad många äckel det finns! Det finns speciella sidor för att köpa trosor och marketplace är fan inte en av dem! Att bara komma på tanken att skriva och fråga om använda trosor i en helt vanlig klädannons är ju helt absurd :mad: Och på en sida så var det en idiottjej som flippade ut av någon anledning så jag fick radera annonsen och lägga in den på nytt. För att par leggings! Hade de inte varit dyra så hade jag hivat dem för de verkar suga åt sig idioter som en magnet
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 656
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
2 985
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok Är sällan särskilt tillfredställande? Jag vet inte ens vad jag vill känna, men jag vet att jag inte vill upptäcka att hon som kallade...
Svar
0
· Visningar
1 160
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 564
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp