Jag vill se...länd/skritttäcken.

Qodrofenia

Trådstartare
Vad har ni för länd/skritttäcken? berätta gärna lite om vad det är för täcken ni har och om ni tycker dom är bra.och givetvis vill jag se bilder på samtliga.Om dom ligger på hästen eller inte spelar ingen roll.
Jag vill se dem ändå. :D

Sv: Jag vill se...länd/skritttäcken.

Jag har ett fleecefodrat ridtäcke från Jacsons. Inte så flitigt använt, hästen brukar hålla sig varm för egen maskin. :D Men det är kanon om det är nederbörd och kallt eller blåsigt.

7345153.jpg

Kan ta och visa mina oxå då..
Det första är från H**ks.TM tror jag det heter.tycker det funkar ok .

Sen det andra är från exlusiv.Detta är i ull.Och jag tycker det är lite sladrig och tunt.det har dock hållt i 6 år så kvaliten är det inget fel på :D

jag hade ett Equiline i ull, marinblått med vit pp till förra ponnyn.
ett sånt vill jag def. ha igen :) tjockt och härligt, satt superbra och mkt snyggt!
sura2.jpg

Jag håller på att sy ett skritttäcke i ull.. Men mina sykunskaper är inte dom bästa. (jag klarade inte ens symaskinskörkortet i fyran)

Har ett ländtäcke som är fodrat med fleece. köpt på GeKås. Jag tycker det är bra. synd att det är lite för stort för min häst bara..
kanske inte syns så bra på bilden men det är svart med guldpaspoal :angel:
18008700.jpg

Har ett event fleece (fynd från falsterbo) som hemmatäcke, kostade ca 100:-, kanske inte supersnyggt, men fylller sin funktion och det är väldigt varm och go fleece iaf :)

Ett hansbo fodrat regntäcke ca 400:- Mkt bra :)

Har även ett svart ländtäcke med guld pp.

Har ett ländtäcke som jag inte hittar någon bild på men det är vanligt grönt vattentätt.. från börjes.. är något litet

Men dom här hittade jag bild på

från hööks TM. sitter riktigt bra och är gosigt =)
18070829.jpg

reflex täcke. köpt på rusta. fleecefodrat. helt klart värt priset (149..)
18070831.jpg

Det nyaste. Köpt på karlsson. Min nya favorit (texten är broderad från början.. han har även grimma med bästis på)
18070830.jpg

17568432.jpg

Fast oftast så brukar jag ha den här filten på
16863117.jpg

Här är mitt ländtäcke från Mias! Det är hur fint och mysigt som helst. :love: Blått i ull med beigha kanter.

några av mina :
DSC02000.jpg

Marint ylleridtäcke med "krafft"logga
Ligger bra, glider inte, inte jättetjock ylle men tät och värmer bra!

20edecember025.jpg

HW Rambo competition sheet
tjock fleece med slitstark yta som står emot regn väldigt bra.
Ligger mkt bra och stilla!

13eoktoberdressyr006.jpg

HW Rambo newmarket competition fleece
Älskar detta, tjoock tät supermjuk fleece, ligger stilla, bra passform.. ser lite bubbligt ut på bilden men så är det inte i verkligheten. Mitt favoritridtäcke :)

1juni046.jpg

TM, från hööks, fleecefodrat. helt okej men lite sladdrigt, står inte emot så mkt regn. Men absolut dugligt :D

Sen använder jag endel filtar osv...
Skulle vilja ha ett brunt också, eller beige :d
Man får aldrig för många ridtäcken :angel:

kl

det jag använder mest är ett brunt mias ländtäcke i ylle med guld pp. har även ett likadant fast marin med gul pp. sen har jag ett mias i bävernylon, sand med brunt kant och creme pp. och ett brunt equitheme med ljusblå pp.

desember07137_edited.jpg

IMG_0183.jpg

04-11-07345_edited.jpg

det blåa hittade jag ingen bild på just nu..

HW Rambo newmarket competition fleece

Ett sånt står på min "vill ha" lista. :love:

Jag precis som du har märkt att TM täcket inte håller för väta.Ha varit ute med det i snöväder och kommit hem och då är täcket blött rätt igenom..:(

Dina ländtäcken skulle jag kunna tänka mig att ha ..allihop..;) Du har bra smak.:)

Mias RS ylleländtäcke
Photo-0201.jpg

Domani ylle skrittäcke
16660015.jpg

Ett äldre ländtäcke med teddyfoder från Börjes
DSCN6045.jpg

Ett skrittäcke som är fleecefodrat med 'vattentätt' ytterfoder (minns ej märke, köpt på Falsterbo)
DSCN6053.jpg

Sen har hon även ett neongult med reflexer från Rusta :p

Jag hittade bara en bild på ett av mina täcken (och det är inte ens mitt utan kompisen har likadant:D)
18074033.jpg

Det är köpt på H**ks och jag tycker att det är jätte bra, ligger bra och står emot väta:)
Annars har jag ett reflex ländtäcke från HiSport, ett reflex skrittäcke från B*rjes och ett blått med grön PP från B*rjes:angel:

Detta är enda bilden jag har på mitt, som ni ser är ett BoT, kan meddela att dom är mycket små i storleken och jag tycker att det är på gränsen trotts att jag köpte en storlek större.

16745527.jpg

Jag har faktiskt funderat på ett sånt ländtäcke..så det var ju bra att man fick veta nu att dom är små i storlekarna..Vilken storlek har du och vad har du för häst?

Kan också berätta att BoT ländtäckerna är små i storlekarna! Mitt är i 135 och jag har det på min ponny som drar 125 i vanliga fall och det hade inte gjort någonting om jag hade valt ett i storlek 145!

Det där med stjärnorna var ju hur fränt som helst.:)Och passformen såg ju jätte bra ut.Vad duktigt du är som fixar och knåpar själv.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
5
· Visningar
325
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529
Hästmänniskan Min dotter har en foderhäst. En varmblodstravare,7 årigt sto. Hon har inte haft föl,är inte inkörd. Hon kan alla gångarter men inget... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 992
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka