Jag vill se...länd/skritttäcken.

Sv: Jag vill se...länd/skritttäcken.

Har oxå reflextäcket från Rusta :D
17990549.jpg

Skrittäcket från H**ks
Väldigt bra då det är utskuret så att det ej blir skitigt av skänkeln.
17966872.jpg

Gammalt ländtäcke från Horsepol
18367937.jpg

*kl*
Någon som vet hur Back on Tracks skrittäcke är i storlekarna, två har redan skrivit att ländtäckena är små i storlekarna...Någon som har erfarenhet av skrittäcket?

Jag köpte ju mitt ulltäcke från exlusiv för ganska många år sedan. Ni som har köpt nu är ullen väldigt tunn nu med? Eller är era täcken tjockare kvalitet? Mitt är sladrigt och tunt nämligen :(

USA ländtäcke med teddyfoder som jag sytt

Ländtäcke med prinsess kronor, teddyfodrad, som jag sytt

Teddyfodrat ländtäcke med döskallar som jag sytt

Ofta brukar jag bara använda en vanlig filt som jag lägger mellan padden och sadeln, det är oslagbart, ligger super! Här är en variant som jag sytt reflexer på.

De köpta ländtäckena har jag av någon anledning ingen bild på...

Här är ett TIB-h**se, helt överlägset!;)

18441543.jpg

Nu äntligen har jag fått en bild på det. tyvärr ser det inte alls lika litet ut som det är. för att det ligget lite snett. och lite för långt bak. banden för att fästa det i är i absolut kortaste laget för att kunna spänna bak dem, och eftersom vi vart med om en olycka utan att göra det så är det ett måste. bandet räcker preciiiis.
tyvärr vet jag inte vad det är för storlek på täcket... jag e.. får återkomma med det :p

oh.. eh... ursäkta tjockismagen :angel:
18484860.jpg

OJ!! vad litet det var.. återkom gärna med vilken storlekt det där är.. kanske inte ens är lönt för mig att köpa nått om dom är så små i storlekarna.

Detta är enda bilden jag har på mitt, som ni ser är ett BoT, kan meddela att dom är mycket små i storleken och jag tycker att det är på gränsen trotts att jag köpte en storlek större.

16745527.jpg

Jag har ett likadant skrittäcke till min pålle som jag har efter att han haft kotleds och hasledsinflammation och fungerar skitbra.
Älskar det täcket!

nja det beror väll på hur stor häst du har, går ju att köpa större storlek än vanligt. jag har för mig att jag köpte en storlek större... men jag brukar också blanda ihop vilken storlek han har.. jag får för mig att han har 125 fast han eg har 135, så det är möjligt att jag köpte 135 i tron om att det var en storlek större än vanligt fast jag eg då borde köpt 145 för att få en storlek större.
jag ska försöka kolla imorgon.. hoppas det står på täcket.

ed. för info är min häst rätt bred.. och rätt fetto just nu :p

Har bild på några av mina ridtäcken iaf :)

9huqt2.jpg

ThermoMaster från H**ks. Håller regn och vind toppen bra, impregnerade det iförsej
i somras men är tvättad ett par gånger efter det. Litet i storleken!

a2esd4.jpg

Ylleridtäcke från H**ks. Gillar det skarpt. :) Bilden gör verkligen inte täcket rättvisa.

fejb6p.jpg

Ett egensytt fleeceridtäcke med pollens namn på.

Sen har jag reflexridtäcke från H**ks och ett supertunt ridtäcke som bara är regn och vindtätt.

SORRY FÖR BILDBOMB!! :bump:

*kl*
Puttar upp...snart går vi mot länd/skritt täckes tider igen...

Mina 3 st...

Kass bild men det är det rosa rutiga uppe till höger...

Så fort jag får jobb ska det firas med ett back on track skrittäcke och hööks nya tjocka reflex skrittäcke...

fortsätter då fast det var en gammal tråd... :p

fleeceridtäcke, vet inte riktigt märke men tycker inte riktigt om det då själva hålet för sadeln är så stor så det blir en stor glipa mellan sadeln och ryggen:(
20430077.jpg

Lädtäcke från agria, jättebra passform och står emot regn bra.
agria.jpg

ha även ett mörkblått ylle med guld pp från exklusiv som jag inte hade bild på, men det är:love:

Jag har ett brunt ländtäcke, TM, med fleece på insidan. Tål väta bra, ligger bra på pållan.
Har också ett ridtäcke (ej avsett för vilda galopper dock kanske..) som jag sytt själv. Eller sytt och sytt; jag tog ett fleecetäcke som inte låg riktigt bra på henne, klippte hål för westernsadeln, sydde in kanten fint och flyttade bogspännet. Grönt rutigt :p

ska införskaffa ett reflex-ridtäcke till hösten
kaaanske ger mig på att sy nåt unikt också, om jag lyckas :rofl:

har inga bilder :(

Jag har köpt lite nya ridtäcken till vintern :p

Ridtäcke från TM-h**ks med reflex
22271388.jpg

Ridtäcke i ylle, från B*rjes
22271389.jpg

Har inte provat ngt av den än :p

hmm ylle kanske vore något :idea:
vill gärna se bild med det på sen, och jag med veta mer om hur det sitter o.s.v. ;)

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
429
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523
Hästmänniskan Min dotter har en foderhäst. En varmblodstravare,7 årigt sto. Hon har inte haft föl,är inte inkörd. Hon kan alla gångarter men inget... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 956
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S