Jaha då var det dags igen för hingstarnas vara eller icke vara i den svenska aveln...

Sv: Jaha då var det dags igen för hingstarnas vara eller icke vara i den svenska aveln...

Det känns inte lönt att engagera sig när en hel del av hingst ägarna + stoägarna går i ASVH s ledband. Jag tror inte på någon svågerpolitik, då det känns som ASVH och OL inte har samma syn. Står en av de som vill ha in OL nära och vi alla är så trötta på att inte bli rättvist bedömda om det så gäller bruksprov, championaten eller vanliga tävlingar p.g.a att min häst är efter en hingst varsägare vägrar att gå i ASVHs ledband.
Nu när vi ändå är i gång hur FEGT är det inte att både inom unghästklasserna och bruksproven att stå till tillsammans och bedöma!!! Vågar de inte stå för sin åsikt?? Och vad har de åstakommit för att vara med och bedöma? Där är vissa som ex, Elisabeth Lundholm och Maria Gretzer. Men resten då????
Är så TRÖÖÖTT på ASVH!!!
Så jag kan ju fråga er vilka ni betäcker med och man inser vad ni står!!!!:mad:
 
Sv: Jaha då var det dags igen för hingstarnas vara eller icke vara i den svenska aveln...

Det känns inte lönt att engagera sig när en hel del av hingst ägarna + stoägarna går i ASVH s ledband.
Fast som jag ser det så har du nästan ännu större anledning att gå med som medlem om du tycker så - alla orgnaistaioner, företag, föreningar etc. mårt bra av att ha folk som inte tycker och gör som alla andra ;)

Jag tror inte på någon svågerpolitik, då det känns som ASVH och OL inte har samma syn. Står en av de som vill ha in OL nära och vi alla är så trötta på att inte bli rättvist bedömda om det så gäller bruksprov, championaten eller vanliga tävlingar p.g.a att min häst är efter en hingst varsägare vägrar att gå i ASVHs ledband.
Sådant gillar inte jag heller - jag tycer tex. att alla bedömningar skulle sker utan att domaren får se härstammningen...


Så jag kan ju fråga er vilka ni betäcker med och man inser vad ni står!!!!:mad:
Jag betäckte förra året med Silvano och Landor S. I år så betäcker jag mina båda med Corlensky...
Varför undrar du om betäckningarna ?

Helen
 

Liknande trådar

Avel Hej alla Bukafalare Hoppas några orkar vägleda mig i denna djungel av hingstar som finns att tillgå................... Har ett...
Svar
5
· Visningar
1 276
Senast: Ramona
·
C
Avel Hittade alla hittills godkända spermaimporter ( halvblodsaveln ) idag. Kursiverat är kopierat från tidningen Ridsports hemsida och...
Svar
3
· Visningar
1 006
Senast: Donauschwalbe
·
Avel Efter att ha haft en kanonhelg så blir det tipset inför nästa år – åk dit!!! Det roligaste för min del var såklart att His Highness...
2
Svar
24
· Visningar
2 558
Senast: speedy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp