Herning - rapport efteråt!

Sv: Herning - rapport efteråt!

Carano-avkommor och Corratus DVH(e Corrado) - kanon!
Carano-avkommorna var fina att se i unghästbedömningen (vilken de dominerade betr. hoppning) - alla hade mkt hopp i sig. De såg inte så märkvärdiga ut, men när hoppningen började såg man ju vad de var bra på/till för! Även Cajus-avkomman (ee Coronado I)(gick etta m 10-10) var mkt bra (XX på mödernet) och Casir Ask syntes som bra förärvare (som vanligt). Fick en annan personlig favorit - Corratus, 5 år e Corrado-Cantus. Han fick 8 x 10 i hoppbedömningen! Det har aldrig hänt förr! Den skulle man vilja använda!
Beträffande dressyrhingstarna - His Highness var fin och jag gillade även Sandro King e Sandro Hit (Fie Skarsöe red den - kan ha betydelse i positiv bemärkelse;-)); Show Star efter samma hingst var också ganska fin. Blev däremot besviken på De Noir - hans framben sitter "för långt in under kroppen" om man kan säga så;-) Han var finare som tre-åring (utan ryttare). Hursomhelst - en kanonresa som jag kan rekommendera alla avelsintresserade! För den som vill ha mer detaljerad resultatredovisning på Carano-avkommorna - gå in på dansk varmblods hemsida (www.danskvarmblod.dk)
 
Sv: Herning - rapport efteråt!

Även Cajus-avkomman (ee Coronado I)(gick etta m 10-10) var mkt bra (XX på mödernet)

Skulle vilja veta VEM det är!?! ;)

För övrigt är inte den danska sidan bland de sämsta hemsidor jag varit inne på tycker jag...få bilder...grötigt upplägg...måtte de förbättra den någon gång. :crazy:
 
Sv: Herning - rapport efteråt!

Vilken hoppbedömning fick Corratus dessa poäng på ? 5-åringarna får ju inga poäng på sin hoppning i kårningen och det står inget om det på hans registreringssida. Hans 30-dagars test var ju inte så roligt speciellt inte vad gäller ridbarheten 7,5/6,0/6,5. Sedan faller han ju ganska rejält vad gäller benstället 7-6 på benen är ingen höjdare. Bredspårig bak, räta kotor fram knipt under hasen låter ju inte så upplyftande precis inget man vill ha på en hopphäst speciellt inte räta kotor fram kass hållbarhet till hoppning.
 
Sv: Herning - rapport efteråt!

Cajus-avkomman hette Evita Imhoff, eller något sån't!
 
Sv: Herning - rapport efteråt!

Corratus fick det på unghästchampionatsbedömningen; Löshoppning (teknik, kapacitet + bärighet/balans i galopp), uppsuttet (teknik, kapacitet, ridbarhet), testryttare (kapacitet, ridbarhet). Jag har i övrigt ingen koll på hans ev. bedömningsresultat som hingst men jag tyckte han var en mkt sympatisk individ! Det är ju alltid svårt att bedöma hur bra en hingst är (benställning osv)bara på att se honom en kort stund under hoppning. Visste inte att han var visad förr.
 

Liknande trådar

Relationer Jag tänkte på det nu med ny teknologi att det ju inte blir så jätteromantiska historier att berätta för barnbarnen sen. "Ja vi träffades...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 973
Senast: _FiA_
·
Avel Två veckor till årets första treårstest, så nu drar jag igång denna tråden igen! :) Här diskuterar vi alltså de hingstar som godkändes...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 266
Senast: athena
·
Dressyr Jag laddar lite med att kolla startlistan inför dressyren i helgen. En fråga av avelskaraktär genererades av startlistan. Av de 18...
Svar
0
· Visningar
1 047
Senast: Moses
·
Avel Jag har funderat på detta länge. Många av de äldre hingstarna får ett litet antal ston även om de nedärvt sig bra och därför frågar jag...
Svar
1
· Visningar
1 083
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp