Jaha då var det dags

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Wiike
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 998
W

Wiike

Killen ska på sommarbete.
Vilka fluskydd/medel är det bästa som räcker och håller någon månad?
TIps? :D

Sv: Jaha då var det dags

Menar du att du ska ha på flugmedel en gång och det ska hålla flugor/mygg/knott/fästingar borta i en hel månad?? Något sånt har jag aldrig hittat. Finns det så vill jag också veta!! Jag sprayar mina med RB86 varje dag. Det funkar skapligt tycker jag. Det finns en lååååång insektsmedelstråd här:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=664151

Nu menade jag typ täcke huva :) hade ett globus som höll 2 v. (ett regn dvs) osv.

Rambo Protector är superbra! (flugtäcke)

Var hittar man dom? :) Håller dom sommarregn?

mantorpstravshop bla, de flesta som säljer horseweare täcken har dom. De är ju flugtäcken så sommarregn håller de inte för, men det är bra material o hästen blir inte kall.

Wiike skrev:
Nu menade jag typ täcke huva :) hade ett globus som höll 2 v. (ett regn dvs) osv.

Då fattar jag... Jag läste flugskydd/medel och trodde du menade sånt man sprayar på.. Hållbara flugtäcken är jag också intresserad av! Jag gör inget annat än lagar tycker jag. Börjestäcket har jag slängt, det låg i en liten trashög i hagen... :(

Tänk på att allt för koncentrerad Switch kan ge förjäkliga brännsår.

Med regn menade jag att de inte klibbar fast sig allt för mycket på hästen och inte torkar. Varit med om det :(

Vi kör med switch mot knott och fästingar och har börjes flugtäcken mot de andra insekterna.
Verkar fungera kalas hittills.

rb86 brukar vi ha på ridskolehästarna. Drygt och bra, men kladdigt som fan för man måste blanda det själv:p

Min ena häst blev helt kal av RB86 så det vågar vi inte använda. Dessutom fungerar just inga sådana medel, så vi kör bara med lite renons precis när man rider, annars har de sina täcken i hagen numera.

Liknande trådar

Hemmet Ge mig era bästa tips på att hålla spishällen skinande ren! Skrapa, speciella medel, vanlig såpa, ättika och bakpulver.. Ja vad...
Svar
8
· Visningar
254
Senast: cewe
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 415
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
933
Senast: Bison
·
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
732
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka