Jakten på den perfekta soffan

Men de har ju hur mycket olika tyger att välja emellan som helst? Dessutom finns det flera butiker på nätet som säljer tyger till deras soffor också, så går att få i princip vilken färg, tygtyp och med vilka ben som helst.

Okej, när vi var på Ikea så hittade vi inget som föll oss i smaken alls 😁
 
En soffa jag gärna hade köpt om den passat i vardagsrummet är Alex high från Fogia, den går att bygga som man vill i moduler + kan fås med extra sittdjup. Den är SÅ bekväm att jag hade kunnat bo i den. Ska gå att kolla på hos Lindholms möbler i Linköping tror jag. Hos oss föll det på att den var för hög i ryggen för att funka att ha framför fönstret. Sörjer det lite än.
 
Vi hittade en på möbeltrend men den blev på gränsen till stor, kommer få klämma oss förbi alt inte kommit ut på balkongen utan att hoppa över soffan 😂

Åkte till Chilli på vinst och förlust och hittade en underbar soffa där 😍
Modul som vi kunde bygga så den passade perfekt med måtten, extra djup, fluffig och grå sammet 😍
 
Vi hittade en på möbeltrend men den blev på gränsen till stor, kommer få klämma oss förbi alt inte kommit ut på balkongen utan att hoppa över soffan 😂

Åkte till Chilli på vinst och förlust och hittade en underbar soffa där 😍
Modul som vi kunde bygga så den passade perfekt med måtten, extra djup, fluffig och grå sammet 😍
Härligt!! Nu längtar jag ännu mer efter vår nya soffa:rofl: Dock inte tapetsering av hela vardagsrummet plus målning av listerna..
 
Nån av er soffjägare som har provsuttit eller kanske t.o.m har soffan Rutvik från Chilli?

Jag vill ha en soffa med bred divan så att man kan ligga 2 st på den + att det måste vara ben så att robotdammsugaren kommer under :D Har kikat på den och tycker den verkar motsvara det jag vill ha, men jag har ju inte sett den i verkligheten.
 
Senast jag köpte soffa åkte jag till de större butikerna (Ikea, Mio m fl), provsatt och hittade en favorit. Sedan låg jag som en gädda i vassen på Blocket nån månad tills den dök upp i fräscht skick, rätt utförande och på rimligt avstånd för en tusenlapp.
Vinnande upplägg om man inte har bråttom. ;)
 
Vi hittade en på möbeltrend men den blev på gränsen till stor, kommer få klämma oss förbi alt inte kommit ut på balkongen utan att hoppa över soffan 😂

Åkte till Chilli på vinst och förlust och hittade en underbar soffa där 😍
Modul som vi kunde bygga så den passade perfekt med måtten, extra djup, fluffig och grå sammet 😍
Men hallå, bild är ju obligatoriskt när man postar ett sånt här inlägg!
 
Senast jag köpte soffa åkte jag till de större butikerna (Ikea, Mio m fl), provsatt och hittade en favorit. Sedan låg jag som en gädda i vassen på Blocket nån månad tills den dök upp i fräscht skick, rätt utförande och på rimligt avstånd för en tusenlapp.
Vinnande upplägg om man inte har bråttom. ;)

Ja soffor har ju typ inget andrahandsvärde verkar det som så det går ju verkligen att fynda med lite tålamod! Konstigt det där egentligen, men det är ju i princip omöjligt att få nått vettigt för en soffa trots att den är i fint skick eller t.o.m ganska ny.
 
Ja soffor har ju typ inget andrahandsvärde verkar det som så det går ju verkligen att fynda med lite tålamod! Konstigt det där egentligen, men det är ju i princip omöjligt att få nått vettigt för en soffa trots att den är i fint skick eller t.o.m ganska ny.
För mig är inte det så konstigt, personligen skulle jag aldrig köpa en begagnad soffa. Jag tycker för det första inte att det känns fräscht att i mitt hem ha en möbel som en massa okända människor suttit i och gjort gud vet vad, dels risken för vägglöss.

Bord och hyllor skulle jag kunna köpa begagnat men säng, soffa, tygstolar, etc köper jag nytt.
 
Senast jag köpte soffa åkte jag till de större butikerna (Ikea, Mio m fl), provsatt och hittade en favorit. Sedan låg jag som en gädda i vassen på Blocket nån månad tills den dök upp i fräscht skick, rätt utförande och på rimligt avstånd för en tusenlapp.
Vinnande upplägg om man inte har bråttom. ;)

Det blir svårt när vi inte vill ha någon standard utan ett ihopbygge för att det ska stämma med måtten och utseende 😁
 
Vi hittade en på möbeltrend men den blev på gränsen till stor, kommer få klämma oss förbi alt inte kommit ut på balkongen utan att hoppa över soffan 😂

Åkte till Chilli på vinst och förlust och hittade en underbar soffa där 😍
Modul som vi kunde bygga så den passade perfekt med måtten, extra djup, fluffig och grå sammet 😍
Sammet!
Jag vet att du är en städmästare men tror du inte att det kommer bli redigt hårigt från kissemissarna?

Jag kommer också behöva byta min sunk-soffa snart. Vill ha nåt som inte drar åt sig katthår från mina ... många katter
 
Sammet!
Jag vet att du är en städmästare men tror du inte att det kommer bli redigt hårigt från kissemissarna?

Jag kommer också behöva byta min sunk-soffa snart. Vill ha nåt som inte drar åt sig katthår från mina ... många katter

Jag tror inte det, vi har inte hår någonstans förutom på yllefilten i sambons fåtölj där Prada brukar ligga.
Ingen av katterna ligger direkt i soffan i nuläget. Prada har en soffasäng som ligger på divanen där hon ligger, hon är en prinsesskatt som inte kan ligga i soffan utan att ligga på en filt 😁
Paisley gillar inte att ligga mjukt, hon föredrar soffbordet eller tv-bänken.
Sen dammsuger vi varannan dag så det är nog lugnt 😁
 
Jag tror inte det, vi har inte hår någonstans förutom på yllefilten i sambons fåtölj där Prada brukar ligga.
Ingen av katterna ligger direkt i soffan i nuläget. Prada har en soffasäng som ligger på divanen där hon ligger, hon är en prinsesskatt som inte kan ligga i soffan utan att ligga på en filt 😁
Paisley gillar inte att ligga mjukt, hon föredrar soffbordet eller tv-bänken.
Sen dammsuger vi varannan dag så det är nog lugnt 😁

Vad fint att jag använder ordet ligger ungefär hundra gånger 😂
Min hjärna är utarbetad och smått trasig för tillfället 🙃
 
Jag köper begagnade Dux soffor i skinn. Först en brun som vi hade i ett par år. Sen köpte vi 2 likadana soffor i rosa brunt. Väldigt nöjd med dessa soffor som håller väldigt hög kvalitet till ett pris så mycket billigare än vad inköpspriset var.
 

Liknande trådar

Hemmet Har letat en ny soffa i flera månader utan att hitta exakt det jag söker. Har provsuttit på IKEA, Trademax och Mio. Fler butiker finns...
Svar
15
· Visningar
1 277
Senast: Eli
·
Hemmet Köpte min soffa begagnat på blocket, den är uppenbarligen inte från IKEA eller motsv. Utan den har en stadig trästomme men har flyttbara...
Svar
1
· Visningar
802
Senast: tanten
·
Hemmet Jag har fått för mig att jag nog behöver byta ut min soffa... Den är närmare 20 år gammal och håller ihop efter att man gott loss med...
Svar
9
· Visningar
4 259
Senast: Piquer
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
3 998
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp