Jakthundar korsade med varg

Sv: Jakthundar korsade med varg

Jag kan ju trösta dig med att många blir less på hur skribenterna i joj (och joj med för den delen) gafflar om varg.

Vargfrågan verkar ha blivit "allt" för dem och allt annat som rör jakt, viltvård etc. endast bisaker att ha som lite utfyllnad :crazy:

Jag personligen är kräkless på både tidningen och de stammisar som kommenterar där. Ofta samma personer hela tiden :cool:

Hur som, så var det till den forskningen jag skickade in skrapprov och artikeln finns (endast på engelska ännu) HÄR.

Undrar om busschaffisen jag åkte med jämten häromdagen hade läst artikeln :angel: då han sa "det är ganska mycket varg i de där gråhundarna va" :cool:

Nä, va faan. Nu måste vi ju skjuta alla vargar med lite hund i sig och alla jämthundar, gråhundar lapphundar. :cool:

...och alla gråa schäfrar - det är viktigt. Men inte schäfrar med svart sadel, för sadlar har ju hästar som är snälla, och då kan inte schäfrar med svart på ryggen ha varg i generna... *vissel*

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag deltar i en rätt intressant diskussion i en fb-grupp nu där man bett om synpunkter på utseendet på en schäfer. Det har lett till en... 9 10 11
Svar
202
· Visningar
23 316
Senast: purity_666
·
Däggdjur http://www.jaktojagare.se/snf-startade-konstlad-vargodling http://www.jaktojagare.se/jag-planterade-ut-varg-i-sverige Hur...
Svar
12
· Visningar
1 822
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Är det stor skillnad på bett från hund och varg? Jag funderade på det idag när jag läste en artikel om en hund som attackerades för... 2
Svar
24
· Visningar
4 325
Senast: apocalypsen
·
Avel En intressant jämförelse mellan hur mkt det gör med olika domare är den senaste sammanställningen av resultaten från 4 års kvalen...
Svar
4
· Visningar
1 242
Senast: Raja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Shop to you drop, del 4
  • Oseriös avel 2023