Jaktkandar-Kimberwick

Sv: Jaktkandar-Kimberwick

MaRomer skrev:
Pelhamet e nästan helt löst=). Å hackemoret sitter oxå väldigt löst. Det var någon western person som sa att ja skulle ha det så. Men ja spännde ut kedjan nått hål, då ja tyckte den va för hårs.

med andra ord helt fel spännt..

som Tigertofflan skrev så det bara gå att dra bettet så det går bakåt i max 45 grader (det ska ta stopp vid 45 och inte gå att dra längre bak)

testa att spänna det rätt och se hur det är att rida på det då istället för att byta bett.

sweep skrev:
med andra ord helt fel spännt..

som Tigertofflan skrev så det bara gå att dra bettet så det går bakåt i max 45 grader (det ska ta stopp vid 45 och inte gå att dra längre bak)

testa att spänna det rätt och se hur det är att rida på det då istället för att byta bett.

Ni har nog fattat det helt fel!

Om ni tyittar på bilderna så ser ni hur hårt de e spännt.

Han är en kraftig häst och när den är helt lös menar jag att den inte går ha lösare! DEn sitter på yttersta. Som sagt han har stort huvud=).

på hackamore bilden så sitter det för löst.. mycket för löst..

det ska sitta såpass hårt att det inte går att dra mer än 45 grader ifrån mungipan

håller med om att hackamoret sitter för löst, det är direkt farligt för hästen... sitter för långt ner oxå...inte bra.

Vilken häst! :love:
Jag har bara positiva erfarenheter av Kimblewick, har haft det på två hästar.

Jag har varit i samma sits som du. Min häst är mest hoppad på hackamore men enligt mig blev hon så djup och låg av hacket. Jag ville ha ungefär samma skarphet men inte mkt hävstång, så jag köpte Jaktkandaret (Kimblewick) och jag kan bara säga att det är :love: att rida på. Hon är jättefin att rida, visst, det är skarpt men man mår vara försiktig. Har det bara vid hoppning och ibland ute. Om man är van att rida på skarpa bett så är det ett perfekt bett.

Liknande trådar

Utrustning Har en ponny som pga tidigare käkfraktur där första ena kindtanden blivit påverkad nu helst skall gå bettlöst eller med ett bett som så...
Svar
6
· Visningar
1 068
Senast: xDollyx
·
Träning Jag har en kluring jag inte vet vad det beror på. 5 årig kallblodstravare, riden sedan augusti förra året. Genomgången av både...
Svar
6
· Visningar
833
Senast: Sporthorse
·
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten... 19 20 21
Svar
410
· Visningar
42 027
Utrustning Japp. Bettet jag har på fröken nu är inte rikigt optimalt så nu beger jag mig ut i bettdjungeln för att hitta något som passar oss båda...
Svar
4
· Visningar
814

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka