Jaktlabbe med "vikta öron".. normalt?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare maddde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 009
M

maddde

Öronen ser ut som dem är dubbelvikta och lite lätt bakåtlutande. Såg att en av uppfödarens hundar hade något liknande öron, men är det någon annan med labbe som har en hund med sånna öron, eller vet nån som har det? Är det vanligt eller är det en deffekt?

Sv: Jaktlabbe med "vikta öron".. normalt?

Vet att vår jaktlabbe kunde krulla till öronen på de mest konstiga sätt. När hon var nyvaken såg hon ut som en lite Alien :p

Kan du inte hitta en bild? Det är ju ibland så att jaktlabbarna ser ut lite hur som hekst eftersom det avlas på prestation inom jakten.

Jag vet inte hur man får in en bild här och kan därför inte lägga upp en på min egen.

länken nedan är till en hund som har ungefär lika öron som min.
http://hem.passagen.se/primdahl/assets/foto/lab/astrakan-4522.jpg

Fick höra att hennes öron borde tejpats när hon var yngre och att hon nu har ett skönhetsfel då öronen är "slarviga".. ?

Jo, men det där är inget större fel, många jaktlabbar har såna öron.

Då vet jag. Tack för ditt svar.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 106
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
1 048
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 144
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 493

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka