Bukefalos 28 år!

Jamen vad kul då!

Comfort

Trådstartare
igår fick jag mitt efterlängtade nya akvarium! ett jättefint 100 liters av min snälla kille.

och så läckte det! jippi, god jul liksom.

så bara att byta, och jag som har längtat så!
 
Sv: Jamen vad kul då!

kan nu informera om att min kille är hos min syster och hämtar hennes gamla akvarium, eftersom vi klev ut i en bassäng i morse.. det gamla läckte med!
 
Sv: Jamen vad kul då!

Bör man inte testa så att de inte läcker några dygn i badkaret med vatten fyllt ända upp innan man kör på på riktigt? :p
 
Sv: Jamen vad kul då!

Bör man inte testa så att de inte läcker några dygn i badkaret med vatten fyllt ända upp innan man kör på på riktigt? :p

Oj vad naiv jag känner mig nu helt plötsligt, om jag köpt ett NYTT akvarium fr djuraffär så tar jag för givet att det är helt. . . Kanske bör ha i åtanke att jag borde testa det först nästa gång. . :o
 
Sv: Jamen vad kul då!

Är akvariet hyfsat stort går det inte att få ner det i badkaret, eftersom det måste stå helt plant när det fylls. Det jag undrar är, hur har ni ställt upp era akvarium när båda läcker?

Rent generellt hade jag verkligen väntat mig att ett helt nytt akvarium var tätt.
 
Sv: Jamen vad kul då!

exakt, plus att det inte var särskilt billigt heller.
kartongen var oöppnad och hel, men ändå var det sönder..

plus att jag inte har nåt badkar ;)

När jag byter imorgon ska jag ställa det i duschen fullt med vatten stående på tidningar tänkte jag, för att se så det är helt.



Då kan jag ju passa på att be om lite fisktips, det känns som om två Blackmollys, 9 neontetror, en kamfiskhane och två malar är lite lite i ett så "stort" akvarium..
det får gärna vara lite större fiskar, fast inte 10 cm utan mer4 - 5cm ,färgglada och vänliga som inte käkar upp mina neontetror:p lättskötta.
inte fler slöjisar, de har jag bara haft otur med.
 
Sv: Jamen vad kul då!

Melanotaenia praecox tycker jag är en trevlig mellanstor fisk.

Melanotaenia%20Praecox%20combat.jpg


Ett av mina favoritstim är Nätbarb (Puntius oligolepis)
blog_attachment.php
 
Sv: Jamen vad kul då!

Nätbarben var fräck! de blir inte jättestora eller pluttesmå då?
 
Sv: Jamen vad kul då!

ja det får jag fundera på!
jag hittade jättefina gula black mollys i affären precis, de var jättefina!

just nu står det ett nytt akvarium på påfyllning på ett gäng tidningar i dushen!
 
Sv: Jamen vad kul då!

Barber ska man tydligen inte ha tillsammans med en kampfiskhane, han blir uppäten. Jag vet av egen erfarenhet och av lärarens efterkloka kommentar. Hon tyckte visst inte att hon behövde påpeka det när vi berättade vilka fiskar vi skulle ha. Vår stackars kampfisk hade knappt några fenor kvar.
 
Sv: Jamen vad kul då!

Sen är ju barber ett ruskigt stor grupp fiskar som sträcker över minst två kontinenter, och där det inte är lämpligt att dra alla över en kam. De flesta barber är inte fenbitare.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hade besök av syster + systerdotter igår! Efterlängtat besök och W var så taggad på att få hänga lite med M igen. Glada ungar som...
Svar
0
· Visningar
418
Senast: miumiu
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här till er som kanske har läst mina inlägg och så. Men ja jag ville bara skriva god jul till er och att jag hoppas...
2
Svar
20
· Visningar
3 219
Senast: Rosett
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
16 079
Senast: cirkus
·
  • Artikel
Dagbok Vet inte vart jag ska börja. Kaos i hjärnan pga inte sovit en ordentlig natts sömn på... vet inte hur länge? Man ska bara orka. Men jag...
Svar
1
· Visningar
626
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 3 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp