makarontanten
Trådstartare
Har gjort Janssons frestelse i många herrans år och sällan misslyckats. Men nu står det still i huvudet om vilken potatisssort jag ska använda. Ska ha hit stora delar av min släkt i jul och vill verkligen inte misslyckats med detta ganska enkla moment i julmaten
. har googlat på recept men hittar bara lite luddiga svar som medelstora potatisar i recepten,inget om vilken sort som lämpar sig bäst. Vilken sort ska jag använda,fast eller mjölig?
Resonemanget går att den kan bli vattnig och trist av fast potatis,men samtidigt ska den väl vara lite "krispigare" än tex potatisgratäng. Valet borde då bli mjölig istället?. Men blir inte den mjöliga potatisen då istället "potatismos",eller bara en potatissörja av all grädde i ugnen? Vad använder ni? Tacksam för svar
Resonemanget går att den kan bli vattnig och trist av fast potatis,men samtidigt ska den väl vara lite "krispigare" än tex potatisgratäng. Valet borde då bli mjölig istället?. Men blir inte den mjöliga potatisen då istället "potatismos",eller bara en potatissörja av all grädde i ugnen? Vad använder ni? Tacksam för svar