Ja om man inte har någon morgondag behöver man ju inte bry sig om kalorier så jag kan frossa i socker och kolhydrater
Åh då hade jag frossat i mjölk och mjukglass! Då är det ingen som stör sig på att mina pruttar luktar avgrund!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja om man inte har någon morgondag behöver man ju inte bry sig om kalorier så jag kan frossa i socker och kolhydrater
Häftigt plan, jag var inne i ett förra gången flygvapnet hade flygdag på Malmen/Linköping. Det får en vanlig C-130 Hercules att kännas väldigt... nätt.Det var en C-17 som damp ner på vår lilla flygplats![]()
Håller fullständigt med, var också in i ett på Malmen någon gång. Lite missnöjd att de inte fick dit ett sådant plan i år.Häftigt plan, jag var inne i ett förra gången flygvapnet hade flygdag på Malmen/Linköping. Det får en vanlig C-130 Hercules att kännas väldigt... nätt.![]()
Det är ju inte bara lastlogistiken som kan vara utmanande, det finns t ex en del skrivet om ett numera legendariskt, om än inte överdrivet framgångsrikt, bombuppdrag (Black Buck) under Falklandskriget. För att kunna genomföra uppdraget från ögruppen Ascension fanns det i princip bara ett plan med tillräcklig räckvidd och lastkapacitet, det redan då i princip utfasade Avro Vulcan (ett helt fantastiskt plan i sig, jag har varit inne i ett). Man skrapade ihop de tre fräschaste av planen för att ha några i reserv, snabbtränade besättningarna i bland annat lufttankning som inte utförts på flera år, monterade kompletterande vapen- och navigationssystem, och skapade ett intrikat lufttankningsupplägg där elva(11) tankflygplan hjälpte ett(1) Vulcan till Falklandsöarna och tillbaka...Om det inte var så bökigt med utlandstjänst och sånt hade jag gärna jobbat med försvarets logistik. Tänk att få planera lastning av en sån flygning! *dregel*
Jag kommer ihåg en tjej som iallafall fanns på Buke för några år sedan som var det. Men kommer inte ihåg användarnamnetNån här som är utbildad pilot? Inte privatcert alltså utan trafikflyget.
Jag vet, det är en sån ball arbetsbransch! Men tyvärr är det ogörbart för mig som ensamstående mamma... Får nöja mig med trafikledning på landDet är ju inte bara lastlogistiken som kan vara utmanande, det finns t ex en del skrivet om ett numera legendariskt, om än inte överdrivet framgångsrikt, bombuppdrag (Black Buck) under Falklandskriget. För att kunna genomföra uppdraget från ögruppen Ascension fanns det i princip bara ett plan med tillräcklig räckvidd och lastkapacitet, det redan då i princip utfasade Avro Vulcan (ett helt fantastiskt plan i sig, jag har varit inne i ett). Man skrapade ihop de tre fräschaste av planen för att ha några i reserv, snabbtränade besättningarna i bland annat lufttankning som inte utförts på flera år, monterade kompletterande vapen- och navigationssystem, och skapade ett intrikat lufttankningsupplägg där elva(11) tankflygplan hjälpte ett(1) Vulcan till Falklandsöarna och tillbaka...
Du får väl flytta hitHåller fullständigt med, var också in i ett på Malmen någon gång. Lite missnöjd att de inte fick dit ett sådant plan i år.![]()
Ja visst. Nu vill vi ha med 1 stridsvagn, 2 helos och en långtradareOm det inte var så bökigt med utlandstjänst och sånt hade jag gärna jobbat med försvarets logistik. Tänk att få planera lastning av en sån flygning! *dregel*
Ja i dokumentären var det en grupp som brukade åka och kolla tillsammans nästan varje helg. Det var blandade åldrar och de verkade ha väldigt trevligt![]()
Nja det gick inte. Långtradaren får vara hemma men 1 st stridsvagn o 2 superpumor går bra. Det blir 74 tonJa visst. Nu vill vi ha med 1 stridsvagn, 2 helos och en långtradare![]()
Inte visste jag att du jobbar med sånt?! Jag har aldrig varit inne i en Vulcan tyvärr men minns dem från Cornwall när jag bodde där - ljudet från dem var helt galet!!Jag vet, det är en sån ball arbetsbransch! Men tyvärr är det ogörbart för mig som ensamstående mamma... Får nöja mig med trafikledning på land![]()
Det visste du väl? Jag är ju logistiker, numera transportledare/ "customer service agent" på JetpakInte visste jag att du jobbar med sånt?! Jag har aldrig varit inne i en Vulcan tyvärr men minns dem från Cornwall när jag bodde där - ljudet från dem var helt galet!!
Nä! (Skäms.....) Men vad häftigt!Det visste du väl? Jag är ju logistiker, numera transportledare/ "customer service agent" på Jetpak![]()
Vi som har diskuterat leveranser för Mulleshoppen till SIHSNä! (Skäms.....) Men vad häftigt!