Jensen Amiral

Breccia_

Trådstartare
Jag lyckas inte googla fram någon bild öht, jag kanske är helt fel ute med hur jag söker.
Men jag skulle iaf behöva en bild på den och lite fakta runt omkring den, det är ju några som har sådana här inne, Immer är den första jag tänker på.
Hur är den i bommen? Rak eller svängd?
Har ingen som helst erfarenhet av deras sadlar, vore supersnällt om någon kunde svara.

Sv: Jensen Amiral

Fast den funkade inte? :confused:
jo det gjorde den, tog bort det lilla strecket. haha.
tusen tack!

http://www.jensensport.se/jensense/

amiral.jpg

Ja jo, jag såg det. Inget att bli glad för, inte för mig iaf :p
Du som har koll: hur läser man amerigos bomvidder? Jag fick ju det där förklarat för mig för ett tag sen men det måste ha pipt ut genom andra örat lika fort.

Nepp, jaguars har jag koll på. Det har jag frågat dig om förrut, Amerigo frågade jag en tjej i stallet.
Jaha, då gick det åt fanders med den sadeln oxå :p
+½ är väl normal mot vid då?

jag glömde ena ettan :o jag är för seg i fingrarna helt enkelt.
Amiralen ser ju mest spikrak ut, det funkar inte riktigt. Sen skulle den inte passa mig ändå så det var ju strunt samma.

Den är inte spikrak. Men Jensen skräddarsyr en sadel till ryttare och häst.
Så han fyller på var det behövs och tar ur var det behövs.

Ja, 1½ är nog normal mot vid. Men de är inte så breda i bomvidderna...

Ja alltså, en tjej hade mailat om en begagnad och jag har ingen möjlighet att måtta en sadel och den dagen jag gör det blir det knappast en Jensen heller.
Näe då är det ingen idé med den sadeln, precis som jag sa.

En beg. Amerigo, gärna classic modellen, vid bom och 16,5" till bra pris eller vad man ska säga.

am%20dr%20crevia%20copy.jpg

Cervia
am%20classic%20copy.jpg

Classic

Ingen enorm skillnad men jag behöver ingen höjdare än på ett tag så jag kan lika bra ta en classic. Ska kolla allt som dyker upp förstås men classicen vet jag att jag gillar så att säga.
Ja, och Cortinan, dessvärre :p
Sen ser Cervian rakare ut... Men den är nog den enda jag inte sett på riktigt så jag kan ha fel. Men främst classicen då.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 391
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 378
Senast: hundtant
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 870
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 886

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka