Jensen Exmoor

lil-sis

Trådstartare
Är det någon här som (förutom jag och Lydia) har köpt sig en sådan?

Vad tycker ni?

Fick min idag så jag har inte direkt hunnit prova den men den känns iaf mjuk och fin och pyttliten så den passar nog ponnyn (och min rumpa får faktiskt plats när jag testar så gott det går utan hästen).
 
Hoppas det blir bra nu då.. Jag letar fortf. har kanske hittat en sadel men den ska provas först. Har hafft sadelmakare o kollat den då den är beg. Godkändes utan anm. där iallefall skönt!!!!
Hon var så där superkort i sadelläget med va? :(
Ja som sakt hoppas det blir bra nu då.. :bump:
 
Japp minikort tom annars hade det inte varit så svårt. Sadeln är väldigt mjukt, det gillar jag. Vill ju egentligen ha en Wintec Cair.
 
Tja jo de ska visst ha bommar upp till XXXW och även smala så det ska väl inte vara omöjligt. Än så länge gillar jag min, ser jättefin ut på soffa ;)

De har en hemsida där det står mer men jag vågar nog inte länka, den är iaf lätt att lista ut, företaget heter Jensen Sport.

:)
 
Låter iof. intressant, men det såg lite klumpig ut, du har inte testat den ännu? tänkte om man kommer långt i från hästen eller?
 
Den är riktigt mjuk så jag tror inte att det blir så hmm packat. Den ska visst sjunka ihop lite när man rider in den också.

Testar den imorgon eller på fredag om jag nu vågar klättra upp på ponnyn :crazy:
 
Nu har jag också provRIDIT i min sadel och den var jättemjuk och trevlig :)

Och så överlevde jag ridturen :D
 
Jag är också intresserad av denna sadel.
Är det bra kvalite´ på den?
Är den helt i läder?

Berätta gärna mer om den!
 
jag tyckte den såg lite plastig ut men annars helt okej!! såg skön ut
 
Materialbeskrivning finns på hemsidan. Där ryttare befinner sig är det läder och det är MJUKT läder, hela sadeln är väldigt mjuk.
 
Jag känner allt ponnyn gör och hon känner allt jag gör så den är inte stum i kommunikationen iaf.
 
Har beställt 2st som kommer nästa vecka :banana:
Är det bred tunnel?
 
Den sadeln är suverän!!!! Alla Jensens sadlar som jag testat har varit toppen!! Du kommer att bli supernöjd!
 

Liknande trådar

BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 209
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 038
Senast: JennyLz
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: Coras star
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 967
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp