Bukefalos 28 år!

Sv: Jisses

Fast jag tycker att det är ballt med helt genomförda grejer.
Jag tycker ju att dagens smakfullhet är direkt ap-tråkigt.

Borstat stål och ingen personlighet - nejtack

Det kan jag också hålla med om, men sjuttiotal - njae...
 
Sv: Jisses

Haha! Vad fult det var innuti. Men läget var ju helt underbart!
 
Sv: Jisses

Vad gulliga människor som har målat om elementen så att de matchar tapeterna. :love:
Det har förra ägaren gjort i huset pojkvännen bor i... Senapsgula element och rör:eek::eek: i vardagsrummet... Blir till att sprutmåla dem när det skall tapetseras om...
 
Sv: Jisses

Jo, sjuttital är ballt !
Men inte lika ballt som 50-tal och 60-tal.

Sen blir det bara gräsligare och gräsligare och det kulminerar hela tiden...
 
Sv: Jisses

De gulblommiga tapeterna i övre hallen hade jag i mitt rum 1971!
Rött, orange, brunt och grönt var populärt på den tiden;)
Men vad hade de gjort i rummen där det var heltäckningsmattor?

Vi hade de i köket som var byggt ca 72-73

Väggarna i de gröna rummen ser väll ut som att ha haft en säng utan gavel stående för nära väggen...
 
Sv: Jisses

*kl*
Jag brukar tycka att original är coolt, hade en lägenhet från 1930 som hållits i bra skick men aldrig renoverats. Till och med spisen var original eller i alla fall väldigt tidig.

Men det här var ju bara.... jag blev åksjuk...
 
Sv: Jisses

Haha, tapeten i övre hallen, den brunblommiga, hade vi som fondtapet i en lägenhet typ -75. Annars var ju badrummet...färgglatt;)

Annars skulle jag nog egentigen kunna bidra med en och annan snygg inredning (har tyvärr ingen scanner;) ) men var tid har sitt...
 
Senast ändrad:
Sv: Jisses

Haha!

Blommiga tapeter!

WIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!


Gissa hur det såg ut på vår lilla gård... med senaste storrenoveringen 1972 när vi flyttade hit :) för 15 år sedan.

Det var blommigt här det var blobbigt där! Medaljongtapet! Medaljongtapet!!!!!

Fast som tur var mest i grönt och brunt. Det orange hade dom låtit bli!

/KT
 
Sv: Jisses

Delvis KL

Men saker och ting kommer igen, dock i lite annan tappning.
Nu är det ju jättemodernt med en fondtapet som är blommig, medaljongig eller blaffig - men bara en fond, resten skall vara stramt. Färgerna är också väldigt likartade, det bruna har ju kommit igen och även det gröna, det orange är inte riktigt där ännu. Sen är det ju mycket guld och glans nu.

Kolla tex på badrum gjorda i olika eror. Samma sak där, jordfärger har också kommit (och gått skulle jag vilja säga - sjösten är ju as-ute). Sen att man tog ut svängarna lite mer på sjuttitalet är ju en annan femma. Det som var avocadogrönt eller senapsgult har bytts till det satans fula borstade stålet !

Jag tycker verkligen att det är kul med olika eror i inredning
 
Sv: Jisses

kapar lite tråd och lägger ännu en gång ut bilderna på mitt sjuttiotalshus:









Tanken var att vi skulle renovera omg. men av nån märklig anledning har vi vant oss och trivs jättebra i vår lilla 70-talsbarre...
 
Sv: Jisses

Åh, vad häftigt!:love: Du har inga bilder?

Tyvärr har jag inga bilder. Det var min första egna lägenhet jag bodde i 1993-94. Det var en underbar lägenhet med hall, kök, rum, balkong och en oas till innergård, men det tog 2 veckor innan jag städat och målat och fixat tillräckligt för att kunna flytta in.
Diskhon var av ett slags bakelit och den gick aldrig att få riktigt vit.
Det enda "nya" var en toalett som installerats i lägenheten nångång senare. Den var i en slags bakelit och med en tank uppe på väggen och ett snöre man drog i.
Badrum fanns i källaren och varmvattnet värmdes med en liten gaslåga man tände med en spak.
Jag köpte ett litet kylskåp jag ställde i skafferiet för att det inte skulle bli "för modernt".
Mina möbler var lite tidslösa blandat med en del arvegods, men jag möblerade inte exakt 30-tal. Hade dock en kompis som köpte en lägenhet från 50-talet och hon gick hela vägen med all inredning och till och med hennes kläder från den tiden...
 
Sv: Jisses

Fränt! Det är inte ofta man ser sånt längre. 70-talshus i "mint condition". En samlare borde jubla.

Nja. Huset är inte ett 70-talshus. Det är med största sannolikhet från förra sekelskiftet. Sedan dräller det av 40-50-talsdetaljer. Därefter är allt maskerat med 70-tal (mexitegel, heltäckningsmattor och 70-talstapeter).
 
Sv: Jisses

Oj, vilka färger!
Jag levde inte under 70-talet, men man måste helt klart ha varit modiga på den tiden eftersom man vågade ösa på med så mycket färg & mönster. Det mesta tycker jag ser gräsligt ut, men det vore ändå skojigt att bevara lite av färgerna & mönstrena & känslan vid en renovering. :)
 
Sv: Jisses

Jag har ett exakt likadant hus! I princip. Träpanelerna, det bruna kaklet i köket, tapeterna...:D Det gula badrumsporslinet är dock utbytt.
Återkommer med bilder, eller kanske en egen tråd så småningom...:D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Det är helt ofattbart, men den 16/12-2020 godkände Jordbruksverket Lantrasföreningen Bondkattens s.k. avelsplan för Svensk Bondkatt. En...
25 26 27
Svar
522
· Visningar
15 543
  • Låst
Hemmet Tråden började bli lite lång så jag fixade en ny! http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1172590&images=1 Ja...
103 104 105
Svar
2 088
· Visningar
170 569
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 016
Senast: cassiopeja
·
Fritid Tänkte visa er ett enkelt sätt att ladda upp bilder på! :) 1. Börja med att gå in på sidan www.tinypic.com. 2. Klicka sedan på...
Svar
2
· Visningar
1 156
Senast: Fjordhast
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp