Jobba extra online?

Kan du få någon form av hjälp från dina föräldrar?
Jag tänker antingen om de kan skjutsa, ta hand om hunden några timmar så att du faktiskt inte blir låst, om du kan deala till dig en moped eller något om det är för långt att cykla?
Eller om du kan ta ansvar för hemmet (tänk "hushållsnära tjänster") mot en summa pengar? Ok det Kanske är vanligare i yngre tonåren, men samtidigt borde de VERKLIGEN uppmuntra att du vill jobba för att tjäna "nöjespengar"?
Är du duktig på att rita/måla/spela/pyssla eller något kanske det kan bli något som du kan sälja?
Eller alternativet, sälj dina begagnade kläder/prylar på typ Tradera.
Kolla om lokala kyrkan kanske behöver en vaktmästare?
Dela ut reklam kanske kan vara en nödlösning?
Eller för all del, barnvakt.
Jag spånar bara...

Jag lämnar inte min hund till mina föräldrar och deras hund är rättså aggressiv (osäker) så de kan inte vara tillsammans heller så då måste hon vara instängd på mitt rum hela tiden.
De hade antagligen kunnat skjutsa mig, och jag hade kunnat cykla. Men jag hade kunnat gå till Väla och skaffa jobb där om jag verkligen velat. Men det är inte riktigt det jag vill utan nu undrade jag över online jobb. Jag är inte en sådan person som tycker det är kul att snacka med folk osv som i t.ex affär.
Hälften av personerna i hemmet snackar jag inte med, och vill inte göra saker hemme heller....
Och jag håller på att sälja saker redan haha :)
Och jag gillar inte barn.......
 
Fast alla pengar in man tjänar oavsett vad man köper för dem sen är inkomst.

Desperat eller inte, men det var bara allmänna inputs över verkligheten och jag tycker det låter som att du gör det lite väl omöjligt då genom att absolut inte kunna lämna hunden

Kanske det...
Men jag sa inte att det var fysiska jobb jag ville ha. Utan onlinejobb, och vet man då inget så behöver man kanske inte svara på tråden? För jag letade efter online jobb, hade jag velat ha ett fysiskt hade det varit det jag hade frågat efter.
 
Fast alla pengar in man tjänar oavsett vad man köper för dem sen är inkomst.

Desperat eller inte, men det var bara allmänna inputs över verkligheten och jag tycker det låter som att du gör det lite väl omöjligt då genom att absolut inte kunna lämna hunden

Kanske det...
Men jag sa inte att det var fysiska jobb jag ville ha. Utan onlinejobb, och vet man då inget så behöver man kanske inte svara på tråden? För jag letade efter online jobb, hade jag velat ha ett fysiskt hade det varit det jag hade frågat efter.
 
Kanske det...
Men jag sa inte att det var fysiska jobb jag ville ha. Utan onlinejobb, och vet man då inget så behöver man kanske inte svara på tråden? För jag letade efter online jobb, hade jag velat ha ett fysiskt hade det varit det jag hade frågat efter.

Fast det är fullt rimligt att inflika i att det inte är så himla vanligt heller med onlinejobb, utan att de allra flesta ungdomarna får skaffa "fysiska" extrainkomster.

Sen att du fått en rad tips visar ju att det inte är omöjligt.

Jag tipsar dig i stället bara om att inte stänga så många dörrar om det är så att du verkligen behöver de där extraslantarna.
 
Jag lämnar inte min hund till mina föräldrar och deras hund är rättså aggressiv (osäker) så de kan inte vara tillsammans heller så då måste hon vara instängd på mitt rum hela tiden.
De hade antagligen kunnat skjutsa mig, och jag hade kunnat cykla. Men jag hade kunnat gå till Väla och skaffa jobb där om jag verkligen velat. Men det är inte riktigt det jag vill utan nu undrade jag över online jobb. Jag är inte en sådan person som tycker det är kul att snacka med folk osv som i t.ex affär.
Hälften av personerna i hemmet snackar jag inte med, och vill inte göra saker hemme heller....
Och jag håller på att sälja saker redan haha :)
Och jag gillar inte barn.......
Det låter i din trådstart som att det är pga praktiska problem som du inte kan ha ett fysiskt jobb:

Jag går i skolan och har hund så har inte tid att åka iväg (eller möjlighet då jag går i skolan i en liten by och har inte körkort då jag är 17).

Så det är inte konstigt om folk försöker vara snälla genom att komma med tips på hur du kan lösa de praktiska problemen.
 
Om jag förstår dig rätt så kollar du mest upp möjligheterna att kunna få in lite extrapengar på ett jobb som passar din situation just nu (med hund, skola, boende etc). Att du inte behöver få in pengar, och att det funkar bra med hund etc är kravet för att jobb ens ska vara aktuellt?

Rent jobb kan vara svårt att hitta. Själv har jag t.ex. jobbat med marknadsundersökningar och jobbade då hemifrån när jag ringde upp folk och ställde frågor. Dock hade jag redan arbetat där ett tag innan jag fick börja arbeta hemifrån.

Kanske du kan vidga vyerna lite - behöver det vara just online? Är du pysslig av dig så kanske du kan testa att virka/sticka/sy saker som du kan sälja? Kan du måla så kan du kanske rita porträtt av folks djur? Sånt går ju att göra hemifrån oavsett tid på dygnet dessutom. Som någon annan föreslog - kan du lära dig att koda webbsidor och göra till mindre företag?

Eftersom du heter Hundbloggerskan så misstänker jag att du bloggar om hundar. Är det något du kan utveckla vidare? Har du många besökare kan ju reklam på sidan inbringa några kronor :)
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 191
Senast: Jeps
·
Skola & Jobb Jag är a) djävligt trött på Mälardalsvinter, b) vill bo vid havet och c) har en allmän livskris till följd av långvarig stress på jobbet...
Svar
0
· Visningar
506
Senast: Myrten
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 657
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
97 437

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Klara sig på 10 000 i månaden
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp