jobba som ridlärare

Sv: jobba som ridlärare

Jag tror det, går Vreta nu och där jag gjorde min praktik var det en av instruktörerna som gått RIK0 och gått den i Flyinge. Trodde också att den bara fanns på Strömsholm, kanske finns den inte varje år?

Fast RIK 0 är ju den gamla beteckningen för Ridledarkursen, alltså den vanliga treveckorsvarianten, (från den gamla utbildningen för länge sedan då man gick RIK 0, 1, 2 o ev 3?) Det är ju möjligt att Skånediskriktet lägger sin Ridledarkurs/RIK 0 om det är länge sedan (minst 15 år sedan) där? Fast jag kan ju ha fel, men jag tror att jag är hyfsat uppdaterad. Vi har förresten haft två mkt trevliga praktikanter från er klass under våren, om du går på Vreta o börjar år 2 nu :).

Till TS: ingångsgrundlönen är inte 21 000, utan kanske 18 eller så. Man får ju mer betalt ju längre man jobbat, tror att det i avtalet är nyexad, 2 år, 3 år o 5 år (när man har jobbat längre än 5 år får man vackert förhandla själv om man vill ha påökt över avtal). OB o lektionstillägg har man ju dock ändå. OBS att det är bruttolön, alltså före skatt, jag pratar om.

Ah okej då är det säkert ridledare hon gått på Flyinge.... Jag ska börja år 2 nu ja så det är min klasskompisar ni haft hos er :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 699
Senast: Brynja
·
Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 787
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hon har 40 år i yrket, 23 år på Djursholms ridskola - och har inga tankar på att sluta. – Jag trivs så himla bra med mitt jobb. Jag...
Svar
0
· Visningar
52
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hon har 40 år i yrket, 23 år på Djursholms ridskola - och har inga tankar på att sluta. – Jag trivs så himla bra med mitt jobb. Jag...
Svar
0
· Visningar
59
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka