Jobbar du inom HR?

Piek

Trådstartare
- Vad jobbar du med och vilka arbetsuppgifter har du?
- Vad är det roligaste/tråkigaste med ditt jobb?
- Trivs du?
- Hur ser arbetsmarknaden ut inom ditt område?
- Vad tycker du man ska tänka på innan man satsar på en utbildning inom HR?

Som ni kanske förstår funderar jag på om det är något för mig ;)

@mackan Jobbar inte du inom HR? Eller har jag fel nu? :)

Jo det gör jag ?
Men : Varför taggar du mig ?

Folk läser väl trådar här utan att alltid svara/tycka de är så relevanta att de väljer att svara/reflektera osv ?

Om TS taggar nån förstår jag men varför du taggar mig att svara i denna trådstart förstår jag nog inte alls ? :confused:

Jo det gör jag ?

Folk läser väl trådar här utan att alltid svara/tycka de är så relevanta att de väljer att svara/reflektera osv ?

Om TS taggar nån förstår jag men varför du taggar mig att svara i denna trådstart förstår jag nog inte alls ? :confused:
Hon taggar väl dig för att hon tror du har kunskap i ämnet. Är inte det uppenbart?

Det är inte första och förmodligen inte heller sista gången någon annan än TS "ropar" på en användare på detta sätt. Jag skulle personligen höja mer på ögonbrynen om TS taggade en enda användare i trådstartaren, för då skulle ju TS lika gärna kunna skicka ett PM.

- Trivs du?

Jag jobbar delvis med hr. Jag har fått ett delområde av min chef, och är Således biträdande föreståndare trots att jag inte direkt har rätt skolning. Jag jobbar mycket på fältet också, men sätter väl kanske en tredjedel av min arbetstid på hr-uppgifter.

Jag trivs jättebra och ska skola mig inom hr för att få bredare Kompetens och eventuellt fler arbetsuppgifter inom hr.

Jag har mycket konsultuppgifter kan man väl säga och det är roligast. Lösa problem, köra skolning, organisera är väl det som är roligast.

Jag tror man måste vara självständig, gilla att lösa problem och att utveckla befintliga system.

Hon taggar väl dig för att hon tror du har kunskap i ämnet. Är inte det uppenbart?

Det är inte första och förmodligen inte heller sista gången någon annan än TS "ropar" på en användare på detta sätt. Jag skulle personligen höja mer på ögonbrynen om TS taggade en enda användare i trådstartaren, för då skulle ju TS lika gärna kunna skicka ett PM.
Åh, dags för att citera min favoritstörning från en av störningstrådarna: :D

”Folk som i tid och otid taggar in andra i trådar. Om nicket Orkidé95 i några års tid skrivit massor om sitt största intresse, orkidéer, så hittar hon sannolikt till tråden "Mina orkidéer bara dör" UTAN att någon överdrivet hjälpsam typ anropar henne. Låter man bli att tagga så kan hon ju dessutom välja om hon vill svara eller inte.”

Det är en sak om det gäller något oerhört specifikt som bara en bukefalist som mest hänger på andra forumavdelningar sitter på. Men annars känns det bara tjatigt.

Är det lättkränktas dag idag?? Jag blir ofta taggad i trådar som rör Mellanöstern eller internationella relationer. Det är helt ok. Jag ser ärligt talat inte problemet? Om jag inte orkar svara på den tråden svarar jag inte, har väl en egen hjärna att ta beslut med liksom... Sedan saker som rör mitt yrkesval eller utbildning svarar jag gärna på (och om jag inte hade velat svara hade jag liksom inte gjort det, med eller utan taggning).

Jo det gör jag ?

Hon taggar väl dig för att vara hjälpsam, helt enkelt. Sen är det upp till dig om du vill vara det eller inte i just det här tråden.

Är det lättkränktas dag idag?? Jag blir ofta taggad i trådar som rör Mellanöstern eller internationella relationer. Det är helt ok. Jag ser ärligt talat inte problemet? Om jag inte orkar svara på den tråden svarar jag inte, har väl en egen hjärna att ta beslut med liksom... Sedan saker som rör mitt yrkesval eller utbildning svarar jag gärna på (och om jag inte hade velat svara hade jag liksom inte gjort det, med eller utan taggning).
Det är det 365 dagar om året!

@mackan vilken märklig reaktion, palla bli upprörd över en taggning :rofl:

Jag jobbar delvis med hr. Jag har fått ett delområde av min chef, och är Således biträdande föreståndare trots att jag inte direkt har rätt skolning. Jag jobbar mycket på fältet också, men sätter väl kanske en tredjedel av min arbetstid på hr-uppgifter.

Jag trivs jättebra och ska skola mig inom hr för att få bredare Kompetens och eventuellt fler arbetsuppgifter inom hr.

Jag har mycket konsultuppgifter kan man väl säga och det är roligast. Lösa problem, köra skolning, organisera är väl det som är roligast.

Jag tror man måste vara självständig, gilla att lösa problem och att utveckla befintliga system.

Får jag fråga vad du jobbade med innan som gjorde att du "halkade in" på nuvarande tjänst? :)

Jag jobbar idag som butikschef vilket är helt ok förutom att jag är less på handels... Det jag tänker mig att jag skulle vilja göra är dels rekrytering som jag tycker är super kul! Men även organisering och problemlösning i personalfrågor.

Utbildningen jag funderar på är personal- och arbetslivsprogrammet :)

Får jag fråga vad du jobbade med innan som gjorde att du "halkade in" på nuvarande tjänst? :)

Jag jobbar idag som butikschef vilket är helt ok förutom att jag är less på handels... Det jag tänker mig att jag skulle vilja göra är dels rekrytering som jag tycker är super kul! Men även organisering och problemlösning i personalfrågor.

Utbildningen jag funderar på är personal- och arbetslivsprogrammet :)
Jobbade på samma ställe inom vården. Halkade in tack vare intresset för dessa uppgifter och har sedan fått mer och mer vartefter. Jag jobbar också med rekrytering och det är jätteskoj!

- Trivs du?

Jag jobbar som utvecklingschef på ett mindre företag så en del av arbetet är HR, med personalansvar för de flesta av de anställda. Men det är långt ifrån huvudfokus för mig.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 829
Skola & Jobb Hej, Årets lönesamtal nalkas på torsdag och jag har funderat så mycket de senaste veckorna kring min lön. Vi är 5 personer som gör... 2 3
Svar
48
· Visningar
2 474
Senast: VLMF
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 343
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 244

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka