Jobbet blev inte som jag tänkt mig.

Lill76

Trådstartare
Jag började på nytt jobb i november. Ett stort företag inom samma bransch som jag alltid jobbat i, som nyetablerade sig på "min" ort 2013 och nu behövde en ny medarbetare. Jag såg det som en utmaning att vara med "från början" på en ny avdelning. Tyvärr trivs jag INTE alls... det är fruktansvärt lite att göra - ofta sitter jag alla mina 8 timmar utan att göra någonting :crazy: Det lilla som finns att göra finns det inga som helst rutiner på heller. Platschefen är en väldigt social och trevlig människa, men vi är fruktansvärt olika i arbetssättet. Han löser problemt när det dyker upp och jag vill gärna ligga steget före och planera lite. Det är bara vi 2 o ofta ofta är jag ensam på arbetsplatsen och eftersom telefonen är så tyst så tyst känner jag mig väldigt ensam. Jag känner mig något gnällig när jag säger att jag mår väldigt dåligt över att gå till jobbet - jag har ju fullt betalt för minimal arbetsinsats.... Jag söker med ljus och lykta efter nytt jobb eftersom jag inte står ut med att sitta o glo hela dagarna. Har försökt att prata lite med chefen men han viftar bort och menar att SNART kommer det igång och snart blir det mer att göra... Ska jag vara ärlig och tala om för honom att jag inte kommer att stanna kvar eller ska jag tiga och lida? Känner mig också fruktansvärt trött på min brasch o skulle helst av allt hitta något helt annat.
 
Sv: Jobbet blev inte som jag tänkt mig.

Jag ser ingen poäng med att tala om för honom att du håller på att söka dig bort, däremot ska du förstås säga till när du de facto hittat ett annat jobb och vill säga upp dig.
 
Sv: Jobbet blev inte som jag tänkt mig.

Det är hemskt att ha ett jobb där man ingenting gör!!

Jag håller med....men man vågar ju knappt säga det och jag känner mig fruktansvärt bortskämd som klagar.... Det är ju så många där ute som inte har något jobb att gå till...
 
Sv: Jobbet blev inte som jag tänkt mig.

Det är hemskt att ha ett jobb där man ingenting gör!!

Och jag bara sitter och längtar efter att ha en enda dag som är lite lugnare :D

TS

Jag sitter i liknande sits fast tvärtom. Nyetablerat företag och en miljon saker att göra varje dag. Chefen vill vänta tills det börjar rulla in pengar tills han anställer fler och vi få som jobbar just nu går på knäna. Min erfarenhet är att nyetablering = man vet aldrig vad man får. Jag längtar till ett större lite mer strukturerat företag just nu..
 
Sv: Jobbet blev inte som jag tänkt mig.

Konstigt att man inte kan få det lite "lagom" eller hur Singoalla?
 
Sv: Jobbet blev inte som jag tänkt mig.

det är fruktansvärt att sitta och sitta av tiden! Haft sånt jobb också, fy så trist. Värsta var att jag var inhyrd på den platsen kort efter att jag slutat skolan, satt som sekreterare och personen som haf tposten innan förklarade hur STRESSAD hon var, hur otrooooooligt mycket det var att göra och ojojoj, huuuuuuur skulle jag som var så UNG kunna klara det.. Blev något av ett antiklimax. Jag undrar vad hon gjorde om dagarna. Jag var där i 7 månader och letade saker att göra, mestadels ensam på hela avdelningen.. Vi hade ett välfyllt kontorsförråd iaf ;) När jag berättade att jag skulle sluta undrade chefen (vars assistent jag skulle vara) hur han skulle klara sig. Jag blev skitförvånad och förklarade att jag hade inte ens arbetsuppgifter att fylla en kvartstid, han var aldrig på kontoret i princip, lämnade inte över något och resten tog inte mycket tid (trots att jag tog på mig saker som inte var mitt bord egentligen).
Det var en bizarr arbetserfarenhet :) Jag undrar fortfarande vad hon innan mig sysslade med!
 
Sv: Jobbet blev inte som jag tänkt mig.

Jag vet hur det är att ha ett jobb där man sitter av tiden och det är inte roligt! Men du skriver att du saknar rutiner på arbetsplatsen - kan du inte skapa rutiner för de uppgifterna? Om det är något nytt som är planerat att dra igång, kan du förbereda något inför det så du ligger steget före?

Jag tycker att du ska ha en dialog med din närmaste chef om att du känner att jobbet inte är stimulerande nog som det är just nu och att det inte känns bra att bara vänta på "sen när det händer". Få igång en dialog. Under tiden kan du ju söka andra anställningar och dyker något bra upp, hoppa på det. Vem vet, din arbetssituation kanske hinner ändras till det bättre innan det händer??!
 
Sv: Jobbet blev inte som jag tänkt mig.

Min kompis hade också ett sådant jobb, och hon tog tillfället i akt och pluggade lite strökurser som hon varit sugen på att läsa länge. Givetvis i samråd med sin chef som var medveten om arbetssituationen. Kanske kan vara något för dig?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 206
Senast: Soapbubble
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 521
Senast: Bortglömd
·
Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att...
2
Svar
22
· Visningar
2 853
Senast: Snowball
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 352
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp