Jobbig väntan....

lizzie

Trådstartare
I tisdags var jag på en anställningsintervju. Kändes himla bra under intervjun och jag vill väldigt gärna ha jobbet. Det känns som om jag ligger bra till.

Så nu är den där jobbiga väntan... har jag gått vidare till intervju nr 2... tog jag i för mycket i löneanspråken.... har jag fel personlighet för jobbet även om jag har formell kompetens.

Jag vill ha svar nuuuu - samtidigt är jag livrädd för beskedet :nailbiting:

Helt galet...

/Lizzie
 
Om de anser att du är rätt för jobbet så kommer de vilja förhandla oavsett vad du angett i löneanspråk.

När man väntar känns tiden oerhört lång :D
Lycka till! :bump:
 
Om de anser att du är rätt för jobbet så kommer de vilja förhandla oavsett vad du angett i löneanspråk.

Jag har flera gånger varit med om att företaget som vill anställa mig har "förhandlat upp" mitt löneanspråk, dvs erbjudit mig en högre lön än den jag har begärt! :laugh: Och jag sa INTE emot... ;)
 
Om de anser att du är rätt för jobbet så kommer de vilja förhandla oavsett vad du angett i löneanspråk.

När man väntar känns tiden oerhört lång :D
Lycka till! :bump:

Jo, jag vet att just det där med löneanspråk är en förhandlingsfråga ;).

Jag har fast jobb idag så jag "sitter inte i sjön". Vill dock utveckla och jobba mer med verksamhetsutveckling än vad jag får göra nu. Även om jag är 50 plus så vill jag utvecklas på jobbet och lära mig nya saker. Jobbet jag sökt verkar himla vara det jag letar efter så jag är otålig.

Väntan är olidlig :nailbiting:

/Lizzie
 
I tisdags var jag på en anställningsintervju. Kändes himla bra under intervjun och jag vill väldigt gärna ha jobbet. Det känns som om jag ligger bra till.

Så nu är den där jobbiga väntan... har jag gått vidare till intervju nr 2... tog jag i för mycket i löneanspråken.... har jag fel personlighet för jobbet även om jag har formell kompetens.

Jag vill ha svar nuuuu - samtidigt är jag livrädd för beskedet :nailbiting:

Helt galet...

/Lizzie

Jag väntar också svar om jobb, denna väntan är väldigt jobbig, vill ju ha svar nuuuu!
 
Jag har flera gånger varit med om att företaget som vill anställa mig har "förhandlat upp" mitt löneanspråk, dvs erbjudit mig en högre lön än den jag har begärt! :laugh: Och jag sa INTE emot... ;)

Det är enligt min erfarenhet ovanlig men det är kul att höra att det finns sånna företag också :up::D
 
Jag väntar också svar om jobb, denna väntan är väldigt jobbig, vill ju ha svar nuuuu!

Heller hur! Hur lång tid ska de behöva ha på sig egentligen :angel:;)

Jag har sökt ytterligare ett annat intressant jobb. Där jag vet att övriga i arbetsgruppen tycker att jag skulle vara en stor tillgång. Om sedan rekryterande chef tycker det är en annan femma - men det skulle vara jättekul att åtminstone få komma på intervju. Annonsen gick ut i söndag - och jag tycker de borde ha kallat till intervju nu... men jag har inte hört något :banghead: - också jobbig väntan... :angel:

/Lizzie
 
I tisdags var jag på en anställningsintervju. Kändes himla bra under intervjun och jag vill väldigt gärna ha jobbet. Det känns som om jag ligger bra till.

Så nu är den där jobbiga väntan... har jag gått vidare till intervju nr 2... tog jag i för mycket i löneanspråken.... har jag fel personlighet för jobbet även om jag har formell kompetens.

Jag vill ha svar nuuuu - samtidigt är jag livrädd för beskedet :nailbiting:

Helt galet...

/Lizzie

Jag väntar också på ett jobb jag gärna vill ha.
Var på intervju för 3 veckor sedan och de ringde mina referenser för en vecka sedan och inte hört ett ljud. Dock är ansökningsdag till den 19/06. De sa också att de försöker höra av sig innan midsommar då det ska anställa 10-15 stycken. Har räknat med att jag inte får de men håller fortfarande hoppet uppe och hoppas!
 
Jag har flera gånger varit med om att företaget som vill anställa mig har "förhandlat upp" mitt löneanspråk, dvs erbjudit mig en högre lön än den jag har begärt! :laugh: Och jag sa INTE emot... ;)
Jag har under min yrkesbana fått avge löneanspråk vid tre tillfällen. Efter den första lärde jag mig att omgående efter fråga om löneanspråk ställa motfrågan vad företagets policy säger ang. rättvisa löner. Typ om jag går in lågt villka är mina chanser att bli justerad framöver, och om ag vet att tjänsten är väldigt krävande( ex. ingen övertidsersättning utan mer semesterdagar) då föreslog jag att ag. Kom med ett löneförslag som denne ansåg låg i linje med arbetsbörda, och på det viset resonerades det fram ett löneanspråk/förslag. På detta sätt känner jag att jag bägge gånger blivit nöjd med hur lönen blev. Jag tycker inte det är fel att vara försuktig om man ska ge löneanspråk, men ändå göra klart för en eventuell ny ag. Vikten av rättvis löneutveckling. Seriösa arbetsgivare ska själva sträva efter detta och om denne ser att någon har för låg lön jämfört med kollegor ELLER kraftigt förbättrad arbetsinsats.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 187
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 153
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
3 752
Senast: monster1
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 797
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Relation / paus
  • Arbetsintervju
  • Swisha en främling?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp