Jobbintervju

Nu vet jag inte hur det är hos dig men här i Bremen söker dom nästan jämt buss- och spårvagnsförare och betalar också deras utbildning. Har du kollat med bussbolaget hos dig?
 
Senast ändrad:
Jag var relativt ärlig när jag sökte nytt jobb nu. Vi fick en ny VD förra sommaren och bolaget har genomgått en rad stora förändringar sedan dess, och jag sa att företaget och min tjänst har utvecklats i en linje som inte längre känns rätt för mig.
Super professionellt uttalande! Jag knycker det rakt av. Jag trivs väldigt bra på min arbetsplats men med en ny chef som jag iof lär mig mycket av drar vi inte riktigt känt i de mjuka frågorna. Han försöker knuffa mig i en riktning jag vägrar gå, så tyvärr har jag funderat på att söka nytt arbete.
 
Super professionellt uttalande! Jag knycker det rakt av. Jag trivs väldigt bra på min arbetsplats men med en ny chef som jag iof lär mig mycket av drar vi inte riktigt känt i de mjuka frågorna. Han försöker knuffa mig i en riktning jag vägrar gå, så tyvärr har jag funderat på att söka nytt arbete.

Låter hur bra som helst! Och alla vettiga chefer (och människor) förstår att det kan bli så.
 
Sa upp mig för ett tag sen och söker nu jobb inom samma bransch. Ska på intervju nästa vecka hos ett annat företag. Branschen är liten så alla känner alla. Nu funderar jag på vad jag ska svara om man frågar om varör jag sa upp mig. Jag kan ju inte gärna säja sanningen (läs chefen är en idiot)
Så vad säjer man istället? Jag behöver verkligen ett nytt jobb. Eftersom jag sa upp mig själv fick jag en spärrtid på 3 månader.

”Jag har inte samma uppfattning som min chef om Hur vi tar företaget/arbetet framåt därför väljer jag att söka mig vidare”

Sanning med .
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 189
Senast: Enya
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 906
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
708
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 948
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp