Jofa sammetskask?

moster_punk

Trådstartare
Min gamla Jofa sammetskask sjunger på sista versen och nu är jag rädd att den inte finns att köpa längre. Har kikat runt lite, men inte hittat nån. Är det någon som vet om Jofa fortfarande tillverkar den här ridhjälmen i kaskmodell och var man isåfall kan köpa den??

Har trivts så bra med denna hjälm, så jag är tacksam för svar...

Sv: Jofa sammetskask?

Du tror visst att hon pratar om plastpottorna eller? :smirk:

moster_punk: Kan du lägga in en bild så aknske det blir lättare för oss?

Dessvärre har jag inte tillgång till någon digitalkamera just nu...

Men det är alltså kaskmodellen jag är ute efter, inte plasthjälmen med byglar...

Den jag har är klädd i svart sammet och har lila satinfoder inuti. Tror att jag köpte den från Hööks, fast det var ett antal år sedan- typ -95 kanske?

Har kvar min Jofa...älskar den, Brukar prova den när jag hälsar på mamma i skåne och får ponnyflashbacks :)

snigelfarmor skrev:
Har kvar min Jofa...älskar den, Brukar prova den när jag hälsar på mamma i skåne och får ponnyflashbacks :)

Jag har faktiskt inget emot Jofas plasthjälm heller- egentligen är själva modellen inte alls särskilt missklädsam vilket många brukar hävda...

Fast sammetskaskmodellen är som sagt den jag är ute efter nu. Mycket bra passform och noll "svamphuvudeffekt", vilket ju annars brukar kunna vara en mindre eftertraktad effekt av vissa andra sammetskaskar...

Finns det verkligen ingen av alla er upplysta hästmänniskor som har den ringaste aning om huruvida den fortfarande finns i produktion??

Eller är det någon som kanske har en liggande hemma...strl. typ 58...?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·
Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
437
Senast: lytesout95
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 743
Senast: Bullen22
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 183
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Akvarietråden V