John Whitaker hjälmen

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare CaBang
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 72
  • Visningar Visningar 10 743
C

CaBang

Vart hittar man den billigast?
Många affärer här på internet som har den, har kollat de flesta. Men alla ligger på olika prisgrupper. Tänkte om någon kanske hittat den på en svensk sida runt 2.000 kr?

Sv: John Whitaker hjälmen

Det billigaste jag sett är för 2100, men jag kommer inte ihåg vart :p

Vad sjukt tänkte precis starta en sån här tråd :p!
jag har hittat den för runt 2100 på ridsportshopen.com iaf det billigaste jag sett!

har häst&hund någon webshop?

funderar på att antingen köpa en JW vilka jag tycker är jättefina och sköna, eller en IRH som då är 1000 kr billigare vilket är rätt mkt... kommer inte kunna bestämma mig

En irh kostar väl 1500? Om nu JW kostar 1900 skiljer det ju bara 400. Kan du inte räkna :p ;)

nepp IRH kan kosta olika från affär till affär har hittat den för 1100 på Lillhästen :D
samma hjälm kostar nästan 1300 i affären här hemma, om man ska ha med sammet är kostar de strax över 1400 på granngården :p

så räkna kan jag!

Haha. Ibland så finns de redan ;)

Men har funderat, är dessa hjälmarna verkligen samma? Den på Ridsportshopen är den signerade nya iaf... men dens rosett är väl vänd uppåt?

Ridsportshopens:
ridinghat.jpg

Eguality Lines:
coph4s(2).jpg

Fast det är ju inte svårt att "vända" en bild om du har något fotoredigeringsprogram :smirk:

Tror att det är samma, som någon skrev så kan man vända bilden så den blir spegelvänd superlätt.
För lite onödig information så sitter spännet på högersidan, dvs på höger kind :p

Vill ha en sån! :love: :love: :love:

Jag "direktimporterade" min från USA!
Kostade ca $150
Vilket är billigt.

Nu underlättar det att min mamma bor där och skulle hit. Men det finns pengar att tjäna om man orkar leta ett tag.

Jo, bryr mig inte om spännet, huvudsakligen är ju att det finns ett ;)

Kan det bara vara att den är fotad på en helt annan vinkel? För den ser ju lite annorlunda ut, men tror ni det är samma?

För den nya modellen är ju signerad, var inne på Häst&Hund häri Stockholm och den signerade var likadan som den på understa bilden...

Häst&Hund huset har en hemsida, men tror inte att de har en webshop där, för liten butik för att ha det typ ;)

Men jag var där typ 3 dagar efter jag startade denna tråden då Love*Laika sa att de hade det för under 2000 kr, men de var ingen rea där då, de kostade snarare 3000 kr.
Kanske hann ta bort? Eller så kanske det var att de sålde ut gamla modellen? För det fanns miljontals av den nya modellen som de även precis hade fått in för det stod kartonger med sånna överallt...

IRH :eek: tycker mest det är en dålig kopia av GPA...

Kör på JW ... dom är gryymt sköna, är jätte nöjd med min :love:

vaddå? har IRH gjort en kopia på JWhjälmen? *trög*

Nej IRH e en kopia på GPA-hjälmen

Av IRH o JW skulle jag helt klart ta JW

Hur mycket skiljer storlekarna?
Prövade en 58 och då satt den bra, fast då hade jag utsläppt hår...
Har 57 i min showhat, men de ska väl sitta lite tajtare?
Sen har jag 56 i min GPA.

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 449
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 239
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka