John Whitaker hjälmen

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare CaBang
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 72
  • Visningar Visningar 10 743
Sv: John Whitaker hjälmen

Ingen som vet det där ang. storlekarna? *puttputt*

Jag har stl 58 på min showhat, och 58 på JW. Så du kan säkert ha 57:an. De formar och töjer sig ju trots allt efter huvudet.

Senast ändrad av en moderator:

Jooo... Får sätta upp håret nästa gång ;)

Jag köpte min jw från ridsportshopen, och rosetten är upponer på den. Spännet sitter på höger. Jag har strl 56. Samma som jag har i mina andra hjälmar. Den sitter helt perfekt!

Så den är precis som den på understa bilden?

fast har nog bestämt mig nu, att jag kommer köpa en JW från ridsportshopen :p
då jag fick med så mkt grejer och tävlingsgrejer (tex tre olika Equiline-täcken i samma färg, matchande schabrak osv :) ) oxå till foderhästen så slipper köpa sånt så då blir det en JW.
de är ju så enormt sköna och snygga!

någon som vet om man kan beställa JW schabrak från ridsportshopen? eller skarahästsport men de finns ju inte med på hemsidan :(

Eftersom Ridsportshopen säljer JW jackor, hjälmar osv. så kan de säkert ta hem schabrak åt dig. Ring eller maila och kolla!

Verkar vara många här på Buke som har JW hjälmar?
Så fram med er nu, vilka har de och vad tycker ni om hjälmen?

Jag har inte den, men snart förhoppningsvis. Finns det alltså en gammal o en ny modell av JW-hjälmen??

Har köpt både JW shabrak o flugluva från skara på mässa, så nog säljer de shabrak.

Jag tror det finns två :S Den nyaste är iaf signerad.

jag har den och tycker den e superbra=) så himla skön! gillar verkligen passformen. har provat GPA oxå men jag tycker den e lite mer avlång.. :crazy:

Men John Whitaker II eller vad den andra JW hjälmen nu heter den är ju sjukt ful!
Det är ju den traditionella sammetshjälmen med läderhakband som är så himla fin.. :love:

Jag har suttit runt å kollat priser lite nu. Ska dra till England å köpa alla min JW saker istället för att köpa de här i Sverige!
Okej, resan kostar, men ska man handla mycket saker som jag ska så kommer man tjäna på det.
De har asmånga affärer överallt i England som säljer JW saker och bara en här i Sverige som är registrerad som återförsäljare, Skara hästsport eller vad den heter.
Vad jag kom fram till så kostar de borta i England ungefär 1/3-1/4 mindre än vad de kostar här i Sverige. Som sagt, köper man mycket tjänar man ju på det ;)

www.equinet.nu

har den till ett bra pris, minns inte exakt.
Jag har dock aldrig sett den någonstans för under 2000.

jag har letat på brittiska hästshopsidor som jag fått upp på google och hittat den som billigast tror jag till 1550 eller nåt sånt. sen blir ju frakten oxå.

dock ville jag hitta ett ställe som hade både hjälmen, schabraket och luvan men har inte hittat någon sida med alla tre. för när det ändå är billigare vill jag kunna slå ihop det, och trots frakten kunna tjäna på det.

någon som vet en sida där de säljer både hjälmen, schabraken och luvan??
engelsk då alltså...

Gå in på http://www.johnwhitakerintltd.com/ och sen på "main area" och sen på products högst upp på sidan.
Sen ser du till höger i den röda spalten att man kan klicka så man hittar återförsäljare i hela världen, eller du kan ju klicka på de i Storbritannien ;) Men där finns det nog ngr som har hemsida som man kan beställa ifrån.

Fast 1550 kr är nog för stl 55 och mindre. Eller hittade du den för 1550 även i större storlekar?

Har kikat på de flesta sidorna för återförsäljarna av JW-produkterna och det billigaste jag hittade var ca £130 i stl 57, dvs ca 1800kr plus frakten då. På ett ställe ingick frakten om man handlade för över £150, där kostade hjälmen £145 (2000 kr).

det var för alla storlekar tror jag. men nu kommer jag inte ihåg vart *dum som jag är och slår mig i pannan*.
sen har jag hittat många ställen för runt 1800 som du säger och lite billigare.

ingen som har bild på både den gamla och den nya hjälmen ? så mna kan se skillnaden ?

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 449
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 239
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Födda -21