Join Up med unghäst

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare EnLitenLisa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 707
E

EnLitenLisa

Kanske borde tråden ligga under grundutbildning (?) men jag tyckte den passade bättre här..

Men till ämnet;
När börjar ni träna era unghästar? När anser ni att man kan börja med join up o liknande övningar?

Sv: Join Up med unghäst

Hej!

Jag började så snart jag tyckte att min häst verkade ha vant sig vid sin nya stallmiljö. Allstå ett par veckor efter det att jag hämtat honom från hingstbetet då han var nyss fyllda 2 år. Jag köpte honom som 1,5 åring men han fick gå på hingstbete i 6 månader innan jag började hantera honom. Det har fungerat bra för honom och mig.

Lycka till med din häst!

Liknande trådar

Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 165
Senast: Piaff
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
869
Senast: Squie
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 641
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Mina äldre hundar har av sig själva förstått att när vi tränar så kissar man inte, även om vi kanske står stilla utan att göra något en...
Svar
4
· Visningar
513
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka