jordbruksverket

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare gaalen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 891
G

gaalen

För tre veckor sedan köpte jag och sambon en valp. Fick papper av ägaren som jag skulle skriva på och skicka in till jordbruksverket.

Tre veckor har gått och jag har inte fått något papper på att ägarbyte är gjort. Har sökt på chipnummret inne på jordbruksverket hemsida, där står det att det inte finns någon hund med detta nummer..

Är det något som ägaren innan kan ha missat att skicka in? någon som varit med om något liknande?

ska ringa och höra med jordbruksverket i morgon.

Sv: jordbruksverket

Skickade in papprena till jordbruksverket när jag precis fått hem valpen, vid åtta veckor och fick brevet idag (nu är han 16 veckor). Så dom är lite långsamma.

tre veckor är väl inget. Tänk på hästpass som kan ta flera månader.
Men är du orolig, ring o kolla om de fått in pappret.

skickade in papper för att registrera att vi var nya ägare på vår tax och det var 2006. När jag nu kollade registren var han inte reggad på oss ens. De skyller på Postens hantering. Tyvärr är det inte direkt första gången detta register saknar hundar eller att det är fel.

Nu har jag alla hundar reg på mig iaf så de var snabba på vår nya valp vi hämtade 1 maj.

Jag tror det tog några månader innan jag fick mitt brev och min räkning från jordbruksverket.

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 592
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 622
Senast: Otherside
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
979
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 998
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka