Jordgetingbo ??

Sv: Jordgetingbo ??

Häll kokande vatten i boet. Mer miljövänligt än avgaser och mer riskfritt än att elda.
 
Sv: Jordgetingbo ??

Vatten är effektivt, det behöver inte vara kokande. Dra ut en vattenslang bara och försök få ner änden helst i boet, eller så nära som möjligt. Sedan är det bara att det får stå och spola ett bra tag. upprepa flera kvällar i rad (på kvällen är alla getingar inne i boet) Detta gillar dom inte och dom kommer att överge boet. Annars är det Anticimex som gäller, om det är väldigt stort bo.
 
Sv: Jordgetingbo ??

Jag hittade ett jordgetingbo i en av sommarhagarna, och gjorde så att jag stängslade in det bara med lite tråd (ca 1,5-2m från boet)...
Det är då ingen häst som har blivit stucken än, eftersom de inte kliver just runt boet & stör dem då..
MVH
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 407
Senast: Skye
·
Hästhantering Om en äldre ponny är hög I rang, och uppför sig som en stöddig Bisonoxe, kan man få den att uppföra sig lite trevligare? Min häst delar...
2
Svar
23
· Visningar
2 703
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 670
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 122
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp