Jordgetingbo ??

Sv: Jordgetingbo ??

Häll kokande vatten i boet. Mer miljövänligt än avgaser och mer riskfritt än att elda.

Vatten är effektivt, det behöver inte vara kokande. Dra ut en vattenslang bara och försök få ner änden helst i boet, eller så nära som möjligt. Sedan är det bara att det får stå och spola ett bra tag. upprepa flera kvällar i rad (på kvällen är alla getingar inne i boet) Detta gillar dom inte och dom kommer att överge boet. Annars är det Anticimex som gäller, om det är väldigt stort bo.

Jag hittade ett jordgetingbo i en av sommarhagarna, och gjorde så att jag stängslade in det bara med lite tråd (ca 1,5-2m från boet)...
Det är då ingen häst som har blivit stucken än, eftersom de inte kliver just runt boet & stör dem då..
MVH

Liknande trådar

Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 936
Senast: Crossline
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 988
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 495
Senast: Korven
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med... 11 12 13
Svar
244
· Visningar
31 026
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025