Juicepress eller råsaftcentrifug till äpplen?

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare sthu
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 627

sthu

Trådstartare
Vi har fått ohemula mängder äpplen i år. Jag vill göra något med dem och tänkte på någon form av äppeldricka.

Vad har jag störst nytta av när det kommer till äppeldricka, juicepress eller råsaftcentrifug?

Andra tips?

Vi har fått ohemula mängder äpplen i år. Jag vill göra något med dem och tänkte på någon form av äppeldricka.

Vad har jag störst nytta av när det kommer till äppeldricka, juicepress eller råsaftcentrifug?

Andra tips?
Har också mängder med frukt. Skaffade en kross och press (manuell) och gör must. Riktigt roligt och gott blir det. Sist blev det en blandning av päron, röda vinbär och rabarber. :d Älskar att det enbart är fruktjuice och inget socker. Perfekt.

Har också mängder med frukt. Skaffade en kross och press (manuell) och gör must. Riktigt roligt och gott blir det. Sist blev det en blandning av päron, röda vinbär och rabarber. :d Älskar att det enbart är fruktjuice och inget socker. Perfekt.

Kollat lite på det med, men de verkar väldigt dyra?

Fick tips av svärmor att bara lägga den delade frukten i vatten och vänta några dagar, sedan värma den och tappa på flaska. Vi testar med en tunna i källaren nu.

Kollat lite på det med, men de verkar väldigt dyra?

Fick tips av svärmor att bara lägga den delade frukten i vatten och vänta några dagar, sedan värma den och tappa på flaska. Vi testar med en tunna i källaren nu.
Ja de kostar en slant i inköp, men jag har så mycket frukt så jag ser det som en investering. Förenar nytta med nöje. :D

jag har en begagnad råsaftcentrifug och jag tycker den funkar utmärkt. Har inte använt juicepress dock, har använt min till ett par kg äpplen per gång.

Liknande trådar

Mat I mitt yrke blir jag ofta bjuden på framförallt fikabröd, men även mat av olika slag. Jag hälsar ofta på hemma hos människor och i stort... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 070
Senast: MiaMia
·
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
351
Senast: emma-vsm
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 310
Senast: Halcyon
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
625
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka