Jul på Ridskolan (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har faktiskt aldrig testat någon, har varit på gång att testa för skojs skull (äter aldrig typisk julmat). Är den god?

Jag älskade vanlig skinka förr när jag åt kött, och jag tycker Astrids är god. Sedan var det år sedan jag slutade äta kött, så kan inte säga om det är likt. Prolly inte iom att jag inte har några problem att äta det, och jag tyckte oumph var jobbigt att äta i början pga för likt kött. Men gott, ja det tycker jag! :)
 
Jag älskade vanlig skinka förr när jag åt kött, och jag tycker Astrids är god. Sedan var det år sedan jag slutade äta kött, så kan inte säga om det är likt. Prolly inte iom att jag inte har några problem att äta det, och jag tyckte oumph var jobbigt att äta i början pga för likt kött. Men gott, ja det tycker jag! :)

Jag gillade vanlig skinka innan jag fattade att det var ett djur, men det var ju alltså över 20 år sedan jag åt det så jag kan nog inte påstå att jag minns hur det smakar. Måste kolla om det finns att få tag på i byn imorrn, vore på tiden att testa.
 
Dag-DL 1: måndag kl 21.30
Natt-DL 1: tisdag kl 08.30


Känns de tiderna okej för alla?

Obligatorisk fråga: (Ska besvaras innan Dag-DL 1)

Vad är det godaste som du kommer att äta på julafton? :d

Nu har jag kommit hem från bion, filmen var uppskattad av alla , stora som små :)

Tiderna funkar jättebra för mig iaf

Svar på obligatoriska frågan :
Jag har ju inte så mycket jag äter på julbordet :idea:
Men väljer att ta risgrynsgröten, eller man kanske kan välja knäck? Fast det är ju mer av godis och inte mat det:D
 
Nu har jag kommit hem från bion, filmen var uppskattad av alla , stora som små :)

Tiderna funkar jättebra för mig iaf

Svar på obligatoriska frågan :
Jag har ju inte så mycket jag äter på julbordet :idea:
Men väljer att ta risgrynsgröten, eller man kanske kan välja knäck? Fast det är ju mer av godis och inte mat det:D
Frågan var ju vad som var det godaste du skulle äta, inte vad som var godaste maten ;) Så knäck gills absolut! Själv hade jag nog valt julgodiset också :angel:
 
Jag har ju blivit lite förstörd efter tre graviditeter, från att ha varit världens gottegris så har jag jättesvårt för söta saker. Det ska vara riktig mat annars får de va :P
 
Jag vill på en gång förvarna om att jag inte kommer vara jättesynlig imorgon. Vi ska på första mötet med IVF-kliniken, jag och sambon, och mitt mående är liksom aningen beroende på hur det går där.

Stort lycka till, det brukar gå fint, även om man är dönervös! Brukar vara skönt att äntligen få lite besked och en plan. :heart

OnT:
Jag är här (well obviously) och min favvo på julafton blir nog lite udda men det är farmors chokladrulltårta.. Den har hon på godis/efterrättsavdelningen på slutet av kvällen och då är den mumma :love:
 
Jag vill på en gång förvarna om att jag inte kommer vara jättesynlig imorgon. Vi ska på första mötet med IVF-kliniken, jag och sambon, och mitt mående är liksom aningen beroende på hur det går där.
:heart Hoppas att det går så bra som det är möjligt! Det finns några som är närmare hjärtat i den här frågan än andra - du är en av dom!
 
Jag är här alltså!

För att svara på julbordsfrågan - min svärmor gör den gudomligaste Janssonen av alla och den gör hon även detta år.
 
Goda roller:
**Åskådarläktaren**
Kan man inte längre vara med och tävla eller ränna runt i stallet och leta pokal så kan man sitta på åskådarläktaren. Som vi alla vet är läktarryttare bäst på det mesta och kommer gärna med goda råd. (Spöklya, får varje natt bestämma vilken person en deltagare ska rösta på i nästkommande lynch. Ej samma två nätter i rad. Personen som blir förtrollad får inte hinta om att den blivit förtrollad, utan måste hitta på en teori till varför den lägger rösten som den gör.)

Har en fråga här, den står under goda roller men kallas "lya"? Jag förstår det som att det är goda som dött som gör detta? Inga onda med i spöklyan?
 
Har ledarvargen några speciella egenskaper förutom det faktum att han drar med sig en ulv om han blir käk? Och det faktum att han är utanför lyan då såklart.
 
Har en fråga här, den står under goda roller men kallas "lya"? Jag förstår det som att det är goda som dött som gör detta? Inga onda med i spöklyan?
Det är de goda som dött, ja. Tror det står som "god lya" i beskrivningen i anmälningstråden. De onda som dör sitter ju kvar i onda lyan :)
 
Har ledarvargen några speciella egenskaper förutom det faktum att han drar med sig en ulv om han blir käk? Och det faktum att han är utanför lyan då såklart.
Om ledarvargen blir käk så dör den inte utan hamnar i lyan medan en ulv dör i dennes ställe. Ledarvargen vet vilka som sitter i lyan men lyan vet inte vem ledarvargen är
 
Sitter och kollar i leken men hittar inget som jag tycker sticker ut det minsta. Är det någon mer som hänger här idag? Har möte ikväll, så måste rösta hyfsat tidigt.
 
Sitter och kollar i leken men hittar inget som jag tycker sticker ut det minsta. Är det någon mer som hänger här idag? Har möte ikväll, så måste rösta hyfsat tidigt.

Jag har inget vettigt för mig idag så jag lär nog hänga i leken större delen av dagen.
 
Jag funderar på uppdelningen av antalet goda resp onda. Det är 12 spelare. 1/3 är 4, det som gör mig mest fundersam är om ledaregenskaper inkluderas i dom 4 eller om det finns 5 onda.

Räknas ledarvargen in i vinstvillkoret? @Idahoe

Goda roller
- ängel
- siare
- spion
- välsignad
- bybor (3-4 st)

Onda roller
- ledarvarg
- ulvar (3-4 st)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp